اولین هدف ترامپ حمله نظامی به تهران است

مشاور ارشد هیلاری کلینتون و مشاور امنیتی جو بایدن در دولت اوباما بیان کرده است، کسانی که نگران یک تعارض نظامی جدی در دوره ترامپ با کره شمالی هستند، در جهت اشتباهی فکر کرده و باید گفت در حالی که همه نگاه ها به کره شمالی است، من فکر می کنم، ایران محتمل ترین گزینه و سناریو برای نخستین تعارض نظامی آمریکاست.

وی همچنین افزود: اگر نظر من را در این باره بخواهید که آیا رئیس جمهور فعلی با خلق و خویی که دارد این توان را داراست که در سلسه ای از تصمیمات ما را با یک تعارض جدی با ایران مواجه کند، پاسخ من مثبت است. این موضوع البته در حیطه منافع ملی آمریکا نبوده و به هیچ وجه به صلاح ثبات منطقه نیست و موضوعی است که باید بجد و از نزدیک آن را رصد کرد.

ساندی مورنینگ هرالد افزود: مشاور هیلاری همچنین بر این باور است که از زمان به دست گیری زمام توسط دونالد ترامپ، ایالات متحده چندین قدم در سیاست خارجی به عقب برداشته است؛ از جمله قدم های اشتباه در برخورد با ایران، خروج از پیمان محیط زیستی پاریس و ایجاد شک و شبهه در تأمین امنیت ناتو.

وی همچنین از برخی روابط ترامپ با روسیه اظهار نگرانی کرد و بیان داشت، همچنان سیاست های متفاوت ترامپ با کشورهای دیگر جای سوال است و اکنون بزرگ ترین نگرانی این است که ترامپ بخواهد به ایران حمله نظامی انجام دهد و اختلافات منطقه ای افزایش یابد./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا