مانیتورینگ جام/ این جنگ «اتمی» خواهد شد؛ با ایران!

ممکن است ترامپ تا دوسال آینده ایران را بمباران اتمی کند[!] چرا که او اعلام کرده مشکلی با استفاده از بمب اتم ندارد و حتی این کار ضرورت هم دارد. از طرفی ترامپ یک فرد غیرقابل پیش‌بینی است.

روزنامه استرالیایی ساندی مورنینگ هرالد/ جیک سولیوان، مشاور ارشد هیلاری کلینتون: کسانی که نگران یک تعارض نظامی جدی در دوره ترامپ با کره‌شمالی هستند، اشتباه می‌کنند. در حالی که همه نگاه ها به کره‌شمالی است، من فکر می‌کنم ایران محتمل‌ترین گزینه برای نخستین تعارض نظامی آمریکاست.

واشنگتن فری بیکن: یک روز بعد از انتشار ویدئویی توسط ایران که نشان می‌دهد نیروهای عملیاتی آمریکا در سوریه با یک پهباد زیر نظر قرار داشتند، نیروهای آمریکایی در سوریه مورد حمله یک پهباد ناشناس قرار گرفتند.

نیویورک تایمز: از آغاز هزاره جدید، ایران جزیره‌ای آرام در منطقه‌ای پر از خشونت و بی‌ثباتی بوده است. افغانستان، همسایه شرقی این کشور پس از حمله آمریکا با آشوب روبرو شد، عراق هم وضعیتی مشابه دارد، سوریه هم که درگیر جنگ داخلی است؛ اما ایران جان سالم به‌در برده است.

الجزیره: ایران درحال اعزام دو ناو جنگی به عمان است؛ این ناوها سپس مأموریت خود در آب‌های بین المللی را از نزدیکی سواحل یمن آغاز می‌کنند.

واکنش خبرنگار الجزیره به خبر ارسال مواد غذایی از سوی ایران برای قطر:

«فکر نمی‌کنم سعودی خوشحال شود، اما ایران از تو متشکریم»

کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل/ وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی: اتفاقات کنونی در مرزهای سوریه و عراق «نبردی سرنوشت‌ساز» است. ایران سعی می‌کند ارتباط جغرافیایی میان کشورش و سوریه و لبنان را حفظ کند و تل‌‌آویو و کشورهای عربی این را یک تهدید می‌دانند. اساس و پایه رویارویی میان عربستان، محور سنّی و قطر «چگونگی تعامل با ایران» است؛ ما به این رویارویی مرتبط نیستیم، اما به «دلیل» آن مرتبط هستیم.

المانیتور: روابط ایران و روسیه در سال‌های گذشته به عاملی تعیین‌کننده در شکل‌دهی تحولات خاورمیانه تبدیل شده است. روحانی پس از مشاهده تقابل شدید ترامپ با تهران، به این نتیجه رسیده که عادی‌سازی روابط با غرب نسبتا دشوار است. به این ترتیب، دولت او نیازمند تقویت روابط با روسیه است.

سی ان ان/ مدیرعامل هواپیمایی قطر: در مواقعی مثل این روزهاست که می‌توان دوست واقعی را از غیرواقعی شناخت. خوشحالم که قطر دوست خوبی مثل ایران دارد که هنگام بحران یاری‌اش می‌کند.

بی بی سی: توسعه بندر چابهار یکی از راهبردی‌ترین پروژه‌های مشترک ایران و هند، به‌دلیل اکراه بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی از کار با ایران، که ناشی از تحریم‌های امریکا علیه ایران می‌باشد، متوقف شده است. این پروژه می‌تواند چابهار را به هاب ترانزیت دهلی‌نو برای صادرات هند تبدیل کند، امّا تاکنون موفق به اجرای آن نشده‌اند./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا