گسترش نفوذ ایران در منطقه/ رویارویی با تهران ضروری است!

پایگاه آمریکایی “دیلی کالر” (Daily Caller)، با انتشار گزارشی تحت عنوان “برخی از مقامات دولت ترامپ خواهان برخورد تهاجمی با ایران هستند” به انعکاس اظهارات مقامات آمریکایی در این رابطه پرداخته و از نفوذ روز افزون ایران در منطقه سخن به میان آورده است.

در این گزارش آمده است:
«دولت ترامپ سرشار از چهره های جنگ طلب علیه ایران است؛ اما شخصیت های برجسته و کلیدی پنتاگون و شورای امنیت ملی در رابطه با شیوه مقابله با نفوذ روز افزون ایران در سراسر خاورمیانه اتفاق نظر ندارند.

بر اساس گزارش “فارین پالیسی”، دو نفر از چهره های ارشد شورای امنیت ملی، رویارویی با ایران را ضروری دانسته و خواهان مقابله آمریکا با حضور آشکار ایران در جنوب سوریه هستند. در عین حال، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا و دیگر فرماندهان ارشد نظامی با این موضوع موافق نیستند.

در حال حاضر، ایران هزاران شبه نظامی را در سوریه کنترل می کند که به عنوان نمایندگان تهران، موجب باقی ماندن پرزیدنت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه که یکی از متحدان کلیدی ایران در منطقه است، در راس قدرت شده اند.

نمایندگان ایران، در ماه های اخیر به مشکلی روز افزون برای واشنگتن تبدیل شده اند و نیروهای آمریکایی تا کنون چندین بار بر روی آن ها آتش گشوده اند. برخی مقامات خواهان برخورد تهاجمی با این نیروهای تحت حمایت ایران شده اند اما جیمز ماتیس طرح آن ها را چندین بار رد کرده است.

پرزیدنت ترامپ به روشنی عنوان کرده است که به دنبال اتخاذ موضعی سخت تر علیه ایران است. دولت آمریکا در حال ارزیابی سیاست خود در قبال ایران است؛ در این میان ایران در حال گسترش نفوذ خود در عراق، سوریه و یمن است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا