توطئه آمریکا علیه ایران مشخص شد/ واشنگتن ضربه تهران را به جان خرید

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به تحریم های جدید علیه ایران پرداخت و نوشت: در حال حاضر استراتژی ضد ایرانی غرب بعد از امضای توافق هسته ای در حال شکل گرفتن است.

 

این روزنامه صهیونیستی نوشت: مجلس سنای آمریکا به طور فزاینده ای تصمیم گرفته است تا ایران را بخاطر فعالیت های هسته ای و همچنین تاریخچه حقوق بشری ایران و انجام آزمایش های موشکی تحت فشارهای جدیدی قرار دهد و این نشان میدهد که آمریکا بیش از گذشته در قبال تهران و برنامه های آن منسجم شده است. این طرح و تصویب تحریم های جدید مخالفینی نیز داشت و آنها بر این باور بودند که این روند می تواند موجب برهم خوردن توافق برجام شود.

 

 

جروزالم پست در ادامه نوشت: حتی چهره های دموکراتیک مجلس سنا نیز براین باور بودند که باید ایران را برای فعالیت هایش در منطقه حتی با وجود امضای توافق هسته ای تحت فشار قرار داد و در حال حاضر نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات بایکدیگر متحد شدند و با اکثریت آرا تحریم های شدیدی را علیه ایران وضع کردند. همچنین تاکنون ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد اعمال این تحریم ها اظهار نظری نکرده است. به هر حال تنها دموکرات هایی هم که نگران توافق هسته ای امضا شده با ایران بودند، اکنون از نبود دولت اوباما رنج می برند و آنها از حمایت جدی در این زمینه برخوردار نیستند.

 

 

این منبع افزود: کاملا می توان از این روند نتیجه گرفت که موضع کنگره آمریکا به طور کامل به حالت قبل از امضای توافق برجام برگشته است و دموکرات ها و جمهوری خواهان در این باره که تحریم ها وسیله ای جدی برای فشار به ایران است، اتفاق نظر دارند. نتیجه استراتژی این چند ساله نیز نشان میدهد که برای آمریکایی این توافق موقتی بوده است و در حال حاضر مقابله با تهران در بخش های غیر هسته ای نیز باید آغاز شود.

 

جروزالم پست در پایان نوشت: اعمال تحریم های اخیر می تواند عواقب اقتصادی و دیپلماتیکی شدیدی علیه منافع خود آمریکا را در پی داشته باشد اما باید این را پذیرفت که با تصویب این تحریم ها توسط کنگره و دولت ترامپ دیگر باید عادی بودن تجارت با تهران را فراموش کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا