فتح‌الله‌زاده:استقلال با این وضعیت باز هم دوم می‌شود

علی فتح‌الله‌زاده در خصوص اینکه گفته می‌شود هروقت اسم او می‌آید بحث قراردادهای میلیاردی مطرح می‌شود، گفت: وقتی رقابت‌ها جوانمردانه نباشد و حریف می‌بازد به قولی نوعی جرزنی می‌شود! همیشه دیده‌اید بعد از من قیمت‌ها بالاتر رفته است و هر وقت بازیکنی می‌گرفتم مردانه قیمت او را می‌گفتم و همان را ثبت می‌کردم و حتی به سازمان لیگ هم آن را اعلام می‌کردم.

*آن زمان که هیچکس جرات نداشت اعلام کردم با تیموریان ۲میلیارد قرارداد بستم

وی افزود: این خیلی بد است که برخی‌ها قرارداد ببندند و رقم دقیقش را نگویند، شما از مهدی تاج که زمانی رئیس سازمان لیگ بود بپرسید و او حتماً پاسخ شما را می‌دهد. آن زمان اعلام کردند که باشگاه استقلال هر قراردادی را که گفته بود به همان شکل ثبت کرد چون سازمان بازرسی کل کشور و نهادهای دیگر قراردادها را بررسی کردند. آن زمان هیچکس جرأت نداشت که بنویسد آندرانیک تیموریان قرارداد ۲ میلیاردی بسته است ولی من نوشتم چون اعتقادم این است هر بازیکن قیمت خودش را دارد.

مدیرعامل سابق استقلال تأکید کرد: متأسفانه ما یک سوی قضیه را دیده و طرف دیگر را نمی‌بینیم. ممکن است من یک بازیکن را ۲ میلیارد بخرم ولی سال بعد ۶ میلیارد آن را بفروشم، این خودش یک نوع بیزینس است یا پیش از این داریوش یزدانی را با ۴ میلیون تومان جذب کردم که وقتی به لورکوزن آلمان رفت قیمت آن ۸۰۰ میلیون تومان شده بود. وقتی علی موسوی را از پاس گرفتم قیمت او یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود ولی با قیمت گزافی او را به آلمان منتقل کردیم.

*با همه امکاناتی که پرسپولیس داشت ما قهرمان شدیم

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید زمانی که رویانیان مدیرعامل پرسپولیس شد و شما مدیرعامل استقلال بودید قیمت‌ها از آن زمان بالا و بالاتر رفت، گفت: آقای رویانیان دوست عزیز من چون پول زیادی داشت قیمت‌ها را بالا می‌داد ولی من به عنوان یک استقلالی نمی‌توانستم تحمل کنم که رقیبم در حال پیشرفت است ولی من پیشرفت نکنم. هوادار من هیچوقت دوست نداشت از تیم رقیب عقب بیفتد. قبول دارم که قیمت‌ها آن سال بالاتر رفت ولی اگر من آن کار را نمی‌کردم قهرمانی لیگ به دست نمی‌آمد و حتی با همه امکاناتی که پرسپولیس داشت ما قهرمان لیگ شدیم حتی سال بعد جام حذفی را گرفتیم و سال پس از آن جزء ۴ تیم برتر آسیا بودیم. این کار یک نوع رقابت است. من همین حالا هم اگر در استقلال باشم قیمت بازیکن را تشخیص می‌دهم و یک زمانی هم ممکن است به خاطر اینکه رقیب از من پیشی‌ نگیرد حتی مقداری بیشتر هزینه کنم.

*استقلال به یک بازیکن ۱٫۷ میلیارد پول داده که ۱٫۲ میلیارد هم نمی‌ارزد

وی در خصوص اینکه ادعا کرده بود اگر به استقلال بیاید ۲۰ روزه تیم را می‌بندد، گفت: همین حالا استقلال یک بازیکن خریده که یک میلیارد و ۲۰۰ نمی‌ارزد اما یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون خریداری شده است. من هم بیایم پولی بیشتر از این نمی‌دهم. من معتقدم همین حالا هم بعضی از باشگاه‌ها ۲ میلیارد پول به برخی بازیکنان داده‌اند.

*آقای جلالی شما با ۵۰۰ میلیون مربیگری می‌کنی که بازیکن بازی کند؟!

فتح‌الله‌زاده در خصوص اینکه مجید جلالی گفته بیشترین پولی که به بازیکنان داده‌اند ۵۰۰ میلیون بوده است، گفت: آقای جلالی حرف خودش را می‌زند ولی هر وقت او با ۵۰۰ میلیون مربی‌گری کرد، بازیکن هم ۵۰۰ میلیون می‌گیرد و فوتبال بازی می‌کند. آیا آقای جلالی عزیز یا سایر مربیان ما با ۵۰۰ میلیون مربی‌گری می‌کنند؟ البته من احترام ویژه‌ای برای مجید جلالی قائل هستم و یکی از مربیان زحمتکش و صادق و با شخصیت فوتبال ما است. او راست می‌گوید قیمت بازیکن ما همین است ولی چون عده‌ای پول باد آورده‌ دارند فضا را مسموم می‌کنند. من اگر در پیکان باشم هیچوقت بازیکن ۲ میلیاردی نمی‌خرم چون کسی از ما انتظار قهرمانی ندارد ولی در استقلال و پرسپولیس حتماً باید قهرمان شوید و حتی نایب قهرمانی را هم قبول ندارند.

مدیرعامل سابق استقلال ادامه می‌دهد: ما چون ثبات مدیریت نداریم این حرف‌ها مطرح می‌شود. مرتب نگوییم پول‌ها از بیت‌المال خرج می‌شود. اگر این پول‌ها بیت‌المال است چرا دو باشگاه را رها نمی‌کنند. اگر باشگاه استقلال خصوصی شود باور کنید بازیکن ۳ میلیاردی هم برای آن می‌خرم چون من بازیکن را با ۳ میلیارد می‌خرم و بعد آن را ۱۰ میلیارد می‌فروشم. متأسفانه مسئولان ما این کار را انجام نمی‌دهند. یک زمانی می‌گفتند میخواهند ۲ باشگاه را خصوصی کنند اما دیدید که آنها را رها نکردند. استقلال و پرسپولیس برندی هستند که ارزش خرج کردن دارند.

وی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران صحبت می‌کرد، گفت: تیم‌های ما اکثراً دولتی هستند و از بودجه دولت تأمین می‌شوند. سابقاً دولت ۵ میلیارد به استقلال و پرسپولیس کمک می‌کرد و در بوق و کرنا می‌کرد که ما به این دو باشگاه کمک کرده‌ایم. ما ۱۵ میلیارد خرج می‌کردیم و دولت ۵ میلیارد به ما می‌داد. از آن طرف حق پخش تلویزیونی پرداخت نمی‌کردند. باز هم می‌گویم ما اصلاً بیت‌المالی نیستیم و خودمان هم می‌گوییم دوست نداریم بیت‌المال خرج شود. اگر دوست ندارید از بیت‌المال خرج شود باشگاه‌ها را به بخش خصوصی بدهید.

*استقلال ضعیف کار کرده و با این یارگیری باز هم دوم می‌شود

مدیرعامل سابق استقلال درخصوص اینکه تحلیلش از وضعیت کنونی این باشگاه و جذب بازیکنان چیست، گفت: من احترام ویژه‌ای برای آقایان قائل هستم ولی آنها نباید ضعیف کار کنند. من فکر می‌کنم تا الان خوب کار نکردند و استقلال سال گذشته هم همین شرایط را داشت. اگر قرار است همین بازیکنان را تمدید کنیم باز هم دوم می‌شویم. بالاتر از سال گذشته که نمی‌شوند. ما به تیم قوی‌تری احتیاج داریم که برود در آسیا و سری در بین سرها در بیاورد. باید خرج شود اما نه بی‌محابا. شما قیمت‌های بازیکنان سال آخر حضور من را با قیمت‌های سال بعد از من قیاس کنید. با آنکه بازیکن خوب نخریدند ولی پول بیشتری دادند. زمان ما که تیم در جمع ۴ تیم قرار گرفت ۲۴ میلیارد کل هزینه‌های ما بود اما به گفته خود مسئولان بالای ۳۰ میلیارد پول خرج کرده است. متاسفانه برخی‌ها مغلطه می‌کنند و می‌خواهند برخی مسائل را قایم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا