علت بوی بد خاش مشخص شد

سیدجواد حسینی گفت: علت بوی بدی که از صبح امروز در منطقه خاش احساس می‌شود، به دلیل نشتی گاز نبوده بلکه در بررسی اولیه کارشناسان و متخصصان علوم زیستی و دانشگاه علوم پزشکی این نظریه رد شده است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های اولیه حدس زده می‌شود که علت  این بوی بد فعالیت کوه آتشفشان این منطقه باشد که همیشه به صورت نیمه‌فعال بوده و اکنون از دهانه‌اش گاز متصاعد شده است.

حسینی افزود: البته این بوی گاز به دلیل نشت گدازه‌های این کوه آتشفشان نیست بلکه به دلیل خروج گاز گوگرد و از دهانه این کوه و تصاعد آن به مناطق اطراف آن است.

معاون مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: کوه آتشفشان تفتان همیشه نیمه‌فعال بوده و این گازها نیز از این کوه متصاعد می‌شده اما این بار شدت بیشتری پیدا کرده است و برای برخی از مردم مشکلات تنفسی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: البته اکنون فروکش کرده و وضعیت به حال کنترل درآمده است، شدت و حجم تصاعد این گاز کم شده و مشکل خاصی نیست و منتظریم تا بررسی‌های دقیق‌تری در این منطقه انجام شود تا نظر قطعی اعلام شود.

حسینی گفت: این گاز منتشر شده گوگرد خطرناک نیست و خطر مسمومیت شدید ندارد اما برای افرادی که دچار مشکلات ریوی، تنگی نفس و آسم هستند، قدری آزاردهنده شده و باعث شده تعداد معدودی از این افراد در بیمارستان بستری شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا