انتقاد شدید امام جمعه فریدونکنار از مسئولین استانی

برنج فریدونکنار مسمومیت ندارد، مسئولین دقت کنند

به گزارش بصیر، حجت الاسلام سید محمود جلالی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اعلام غیراستاندارد بودن برنج فریدونکنار از سوی مسئولین بسیار ناعادلانه است و مسولین کشوری ،استانی، شهرستانی و نماینده شهرستان فریدونکناردر مجلس شورای اسلامی به پای کار بیایند و حتما”در اطلاع رسانی افکار عمومی بکوشند وبه طور مصمم و مؤثر اقدام نمایند.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولین در غیراستاندارد بودن برنج فریدونکنار، تصریح کرد: آیا مسئولین ذیربط برای تحقیقات و بررسی آلودگی برنج محلی فریدونکنار ، به کشاورزان زحمتکش ، برنج فروشان و کارخانه داران شهرستان فریدونکنار مراجعه نمودند و یا اینکه طبق پیگیری های به عمل آمده از مدیر کل بهداشت ، درمان  وعلوم پزشکی تحقیقاتتان را در یک شهر دیگر (کرج) بر روی یک برنج دیگر انجام داده اید؟

جلالی افزود: مگر شهرستان فریدونکنار با این همه بزرگی، شهرت وسابقه ی قبل و بعد از انقلاب را نمی بینید و نمی شناسید که برای بررسی به شهری دیگر می روید ؟ چرا به کارخانه های شالیکوبی که مستقیما” از کشاورزان محلی برنج تحویل می گیرند و وارد گونی می کنند مراجعه  ونمونه برداری نمی کنید؟

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه برجسته ترین برنج کشور ، برنج فریدونکنار است اذعان داشت: برخی برنجفروشان شهرستانهای دیگر برنج نامرغوبشان را با مارک برنج فریدونکنار بفروش میرسانند، آیا هیچگونه نظارتی بر آنان شده است؟

جلالی بیان داشت: ۹۰ درصد مردم این شهرستان کشاورز هستند و به کمک این شغل امرار معاش می کنند و مخارج زندگی خود را از این راه بدست می آورند.

وی افزود: این اتهام واهی  بدون توجه به همه ی این مسائل تحت تاثیر و تحریک دلالان برنج خارجی  قرار گرفته تا با اتهامات بی اساس درباره برند شهرستان فریدونکنار و استان مازندران به اهداف شومشان برسند.

امام جمعه فریدونکنار ضمن انتقاد شدید از از مسئولین ذیربط، مدیران کل، جهادکشاورزی،اداره استاندارد و شبکه بهداشت ودرمان بعلت عدم حضور شان در صحنه و عدم آگاهی از علت این مسمومیت گفت: چرا مهندسین و کارشناسان هیچ حرکت دلسوزانه ای تا کنون نکردند.

وی یادآور شد: درخواست بررسی و تحقیقات جدی از طرف  مسولین شهرستانی، استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دراستان مازندران و خصوصا از نماینده مجلس شورای اسلامی  شهرستانهای فریدونکنارو بابلسر را داریم، تا این موضوع در مجلس شورای اسلامی مطرح و پیگیری شود تا هر چه سریع تر این توطئه را که به برنج فریدونکنار وبرنج آستانه اشرفیه  هم  ضربه شدیدی خواهد زد ریشه کن کنند.

جلالی خواستار اطلاع رسانی به موقع و صحیح از سوی اصحاب رسانه شد و عنوان داشت: این موضوع مهم را که ضربه شدید اقتصادی برای فریدونکنار، بویژه کشاورزان زحمتکش می باشد را به خوبی انعکاس نمائید تا حقوق کسی پایمال نگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا