عطش تشنگی ملاقات با ایران

اوباما تاریخ تعیین کرد!

به گزارش بصیر به نقل از نماینده، در مقابل گویا ادعای این روزنامه درخصوص وجود تمایل مشترک چندان هم بی راه نیست. کما اینکه حسن روحانی نیز در مصاحبه ای که فاینشال تایمز از او منتشر کرد در باره روابط ایران و آمریکا اظهار داشت: ما در این مرحله باید تنش‌ها را کاهش دهیم و به صورت گام به گام اعتمادسازی کنیم.

روحانی که به ادعای خودش رئیس جمهور آمریکا را فردی مودب و هوشمند یافته! در این مصاحبه تاکید دارد مسائلی که در طول ۳۵ سال به وجود آمده، در یک مدت کوتاه قابل حل نیست.

هرچند روحانی درخصوص بی ثمر بودن ۸سال تنش زدایی در دولت اصلاحات توضیح خاصی نداده ولی از خلال اظهارات وی به نظر می‌رسد علاقه وافری به عادی سازی روابط بین دو کشور وجود دارد. شاهد مثال آنکه وی تصریح می‌کند علی رغم پیچیدگی‌های موجود، در ۱۰۰ روز گذشته گشایش‌هایی رخ داده که بعدها می‌تواند افزایش یابد.

تمایل متقابل روحانی و اوباما در حالی است که هردو همواره این سودا را در سر می‌پرورانند که در کشور خود نخستین رؤسای جمهوری باشند که در تاریخ انقلاب اسلامی قفل عادی سازی روابط با یکدیگر را شکسته باشند.

امید روحانی به گشایش در مناسبات دو کشور درحالی است که رهبر انقلاب کماکان مخالفت صریح خود را در این خصوص اعلام داشته اند و تنها مذاکره بر سر پرونده هسته ای را آن‌هم با چاشنی بی اعتمادی جایز شمرده‌اند.

حال باید منتظر ماند و دید روحانی که تبعیت کامل از رهبر انقلاب و منویات ایشان را برای خود و تمام وزرا بارها فریاد کرد این آزمون عملی را چگونه پشت سر خواهد گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا