روز جهانی قدس، درس ایستادگی در مقابل استکبار را به مستضعفین آموخت

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان دارای اهمیت ویژه است چراکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران این روز به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شد.

امت اسلامی نیز در سراسر جهان با استقبال و پیروی از این ابتکار عمل امام خمینی، سراسر جهان هر سال در این روز به خیابان‌ها می‌آیند و با برپایی راهپیمایی، حمایت خود را از قدس شریف و مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و انزجار خود از رژیم اشغالگر قدس و فلسطین و حامیان این رژیم اعلام می‌دارند.

احمد آقاجانی تحلیلگر علوم سیاسی در گفت‎و‎گو با خبرنگار ما، درباره روز قدس، اظهار کرد: فلسفه نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس این بوده که حلقه‌های رژیم صهیونیستی و رژیم اشغالگر قدس و فلسطین و همچنین استعمار غرب که حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس است، در حال تلاش در این زمینه که مسئله قدس و فلسطین را فقط به عنوان مسئله چند کشور عربی جا بیندازند و بگویند که به دیگر مسلمانان هیچ ارتباطی ندارد.

وی افزود: استعمار غرب اکنون نیز درصدد است که طوری القا کنند که حدود ۷۰ سال از مسئله اشغال فلسطین و قدس گذشته است و باید این مسئله به فراموشی سپرده شود و رژیم اشغالگر قدس به رسمیت شناخته شود.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه برخی کشورهای اسلامی همانند ترکیه این رژیم اشغالگر سرزمین‌های اسلامی و قبله اول را به رسمیت نیز شناخته است و روابط دیپلماتیک علنی با این رژیم دارند، یادآور شد: برخی کشورهای عربی نیز همانند عربستان، قطر و اردن نیز از گذشته روابط مخفیانه با این رژیم داشتند و اکنون این روابط نیز علنی شد.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: به هرحال امام خمینی(ره) پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان رهبر و مرجع بزرگ مسلمانان نسبت به این گونه توطئه‌های دشمنان آگاه بود، به محض آنکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و حکومت اسلامی در ایران تأسیس شد و در وهله اول روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را که در زمان رژیم منحوس پهلوی برقرار بود، قطع و به جای آن سفارت فلسطین را در تهران بازگشایی کرد.

آقاجانی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در وهله بعد آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرد که به مردم مظلوم فلسطین فهماندن که تنها نیستند و کل امت اسلامی همراه آنان هستند و این یک دلگرمی بزرگ برای مردم فلسطین بود.

آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‎و‎گو با قائم آنلاین، اظهار کرد: امسال حضور در روز قدس به دلیل اقدامات تروریستی در حرم امام خمینی(ره) باید گسترده‌تر باشد.

وی افزود: همیشه وصیت امام را مردم انجام می‌دهند و حضور خود را در صحنه ترک نخواهند کرد و امسال نیز مردم انقلابی کشور پرشورتر از گذشته در روز جهانی مبارزه با استکبار برای حضور در راهپیمایی روز قدس و اعلام انزجار ملت ایران از استکباران جهانی به خیابان‎ها می‎آیند.

امام جمعه شهرستان قائم‎شهر بیان کرد: قضیه فلسطین با تلاش‌های غرب و صهیونیست شکل اسلامی را از دست داده بود و به طور کلی در دست‌های گروه‌های ناسیونالیست چپ و لیبرال افتاده بود و با اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی رنگ و بو و اساس قضیه فلسطین را که اسلامیت بود، به آن برگردانده شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اعلام روز جهانی قدس از سوی رهبر انقلاب نیز جریان انتفاضه از سوی فلسطینیان را به راه انداخت، گفت: گروه حماس با اعلام روز قدس توسط رهبر انقلاب شکل گرفت و ریشه اسلامی که در مردم فلسطین با ابتکار امام خمینی(ره) بار دیگر نمو پیدا کرد.

به گزارش قائم آنلاین، مسلمانان در قضایای مشترک مثل قضیه فلسطین و قدس متفرق بودند، امام خمینی(ره) با اعلام روز جهانی قدس همگان را منسجم کرد و یک وحدت برای امت اسلامی به ارمغان آورد که این امر به جهان غرب این پیام را رساند که نمی‌توان به این راحتی حقوق مسلمانان را سلب و پایمال کنند و گوشزد کرد که مسلمانان در هر جای دنیا که باشند، چه در بوسنی و چه در فلسطین و چه در میانمار تنها نیستند.

اعلام روز جهانی قدس که توسط امام خمینی در حمایت از مظلومین و مستضعفین فلسطین صورت گرفت به مستضعفین غیر اسلامی در کل جهان نیز درس ایستادگی در مقابل استکبار را داد و به آنان آموخت که چگونه باید از حقوق خود دفاع کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا