اختصاصی بصیرنیوز/

مظلوم نمایی دولت در حوادث روز قدس

بصیر، در راهیمایی روز قدس و همزمان با رفتن رئیس جمهور از محل، تعدادی از افراد که مشخص نیست چگونه زمان حضور و خروج وی از مسیر تعیین شده را متوجه شدند اقدام به دادن شعارهایی علیه رئیس جمهور کردند و همچنین این اتفاق برای معاون اول دولت و معاون اول مجلس شورای اسلامی نیز تکرار شده است.
شکل گیری این پدیده هرچند بسیار موهن و برخلاف تمامی رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه است اما با واکنش‌های بسیار گسترده حامیان دولت و خود دولتمردان مواجه شده است.
بعد از این اتفاق دولتمردان از این امر سوء استفاده کرده و اقدام به مظلوم نمایی گسترده از این حادثه می‌کنند به نحوی که به یاد این ضرب المثل قدیمی می افتادیم که “از کاه کوه می سازند”.
انجام این حرکات هرچند بسیار مذموم و زننده است و عاملان و بانیان آن باید تحت پیگرد قضایی قرار گرفته و محاکمه گردند؛ اما در بوق و کرنا کردن یک حادثه به این کوچکی و تحت تاثیر قرار دادن حضور حماسی و پرشکوه مردم در راهپیمایی قدس خود به نوعی ظلم در حق مردمی است که امروزه با زبان روزه و فارغ از هر گونه جناح بندی سیاسی و حزبی به پیمان امام خود در ابتدای انقلاب لبیک گفته‌اند و در این مراسم حضور پیدا کردند.
جریان سازی تمامی شبکه‌های حامی دولت در فضای مجازی پس از این حادثه و ارائه تحلیل‌های متفاوت موجب ایجاد سئوالات بسیار در ذهن مخاطبان شده است. مهمترین سئوال در این بین این است که چگونه و با این سرعت این تحلیل ها شکل گرفته و از بعد از ظهر روز قدس این تحلیل‌ها روی تلکس خبرگزاری‌ها قرار گرفته و با توجه به فضای سیاسی کشور جهت این حرکات را این رسانه‌ها به سمت نیروهای وفا دار به انقلاب اسلامی می‌خواهند ببرند.
این تحلیل‌ها اکثرا سعی در دو قطبی سازی و ایجاد تنش در سطح جامعه دارد و عملا کوشش می‌کنند تا بخشی از بدنه نظام را در مقابل بخشی دیگر قرار دهند.
نیروهای ارزشی و انقلابی باید با هوشیاری تمام فعالیت‌های این رسانه و حامیان آن‌ها را رصد کنند تا از سوء استفاده‌های احتمالی از این ماجرا جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا