مجازات حریق عمدی در جنگل‌ها چیست؟

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌های از برخورد با عوامل ایجاد حریق در جنگل‌ها و مراتع خبر داد.

سرهنگ قاسم سبزعلی گفت: با توجه به افزایش دما و آغاز فصل تابستان، پوشش گیاهی و علفی سطحی خشک شده و مستعد آتش سوزی است و در صورت همکاری نکردن مردم با مشکل رو به رو می‌شویم.

وی با اشاره به افزایش آتش سوزی‌ها در این ایام گفت: آمار و بررسی نشان می‌دهد که همزمان با موج سفر‌ها و رعایت نشدن اصول ایمنی توسط گردشگران با افزایش حریق در مراتع و جنگل‌ها مواجه هستیم.

فرمانده یگان حفاظت به اشاره به لزوم رعایت مسائل ایمنی توسط گردشگران، توصیه کرد: گردشگران باید دقت کنند که در مناطق مرتعی که پوشش خشک دارد، تحت هیچ شرایطی آتش روشن نکنند. در مناطق دیگر پیش از روشن کردن آتش اطراف آن را از علف‌های خشک پاکسازی کنند.

وی ادامه داد: گردشگران پیش از ترک محیط خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند و در صورت آتش سوزی به سرعت اقدام به اطفا کرده و مراتب را خبر دهند. همچنین از پیش از ترک محل، زباله‌ها را جمع آوری کنند. اشیای براقی مانند شیشه می‌تواند باعث ایجاد آتش سوزی شود.

وی به آتش سوزی‌های کنار جاده‌ای اشاره کرد و گفت: علت اصلی آتش سوزی کنار جاده‌ای پرتاب ته سیگار است که از گردشگران و رانندگان خواهشمندیم این نکته را رعایت کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها درباره برخورد با عوامل ایجاد حریق گفت: براساس قانون افرادی که به طور سهوی ایجاد حریق کنند ضمن جبران خسارت، به پرداخت جریمه و حبس تا شش ماه محکوم می‌شوند.

وی ادامه داد: در صورتی که به طور عمدی ایجاد حریق کنند، به ۶ ماه تا دو سال حبس محکوم خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت جنگل‌ها و مراتع در پایان از گردشگران خواست در صورت مواجه با حریق، مراتب را از طریق سامانه ۱۵۰۴ به این نهاد اطلاع دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا