۵ راهکار خوشمزه برای استفاده از میوه در رژیم غذایی

میوه بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است. میوه علاوه بر داشتن ویتامین‌ها و مواد مغذی فراوان، سرشار از عناصری است که برای کاهش کلسترول مفید هستند؛ شامل فیبر محلول و فیتواسترول‌ها. در ادامه این مطلب را به نقل از تبیان می‌خوانیم.

بیشتر میوه بخورید تا کلسترول خون متعادل شود
فیبر محلول و فیتواسترول‌های موجود در میوه ها می‌توانند به کاهش ال دی ال یا همان کلسترول بد کمک کنند. برنامه‌ی ملی آموزش کلسترول اخیراً توصیه کرده که شما باید روزانه حداقل ۲ تا ۴ وعده میوه‌ی تازه یا منجمد مصرف کنید.
راه‌های زیادی برای استفاده از میوه در رژیم کاهنده‌ی کلسترول وجود دارد:
۱. به عنوان یک میان‌وعده سالم، میوه بخورید
میوه، یک اسنک ساده و کم چربی است که آماده کردنش هم هیچ دردسری ندارد. ضمناً میوه می‌تواند میل شما به شیرینی را پاسخگو باشد بدون اینکه چربی اشباع یا ترانس وارد بدنتان کند؛ که هر دوی این‌ها می‌توانند کلسترول شما را افزایش بدهند. هرچند میوه‌ی تازه، ایده‌آل‌تر است اما می‌توانید از نوع منجمد آن هم بهره ببرید، بدون اینکه مواد مغذی آن، تغییر قابل توجهی بکند.
میوه‌ها به صورت خشک شده و انواع بسته بندی شده نیز موجود هستند اما شما باید همیشه حواستان به برچسب‌های روی این محصولات باشد. میوه‌هایی که در پلاستیک یا قوطی، خشک شده‌اند ممکن است قند اضافی داشته باشند.
۲. در سالادها و سوپ‌هایتان از میوه استفاده کنید
وقتی پای سوپ و سالاد به میان می‌آید معمولاً یاد سبزیجات می‌افتیم که بخش عمده‌ی آن‌ها را تشکیل می‌دهند. اما در واقع هر نوع میوه‌ای می‌تواند به عنوان یکی از عناصر اصلی بسیاری از سوپ‌ها و سالادهای لذیذ باشد و طعمی مطبوع به آن‌ها بدهد، ضمن اینکه فیبر غذایتان را هم بیشتر می‌کند.
۳. کنار بشقاب غذایتان میوه بگذارید
میوه‌ها می‌توانند به عنوان بخشی از غذای اصلی در کنار بشقابتان باشند؛ می‌توانید با میوه، بشقاب غذایتان را تزئین کنید. میوه هم طعم سالادتان را بهتر می‌کند و هم طعم غذای پخته شده‌تان را. راه‌های مبتکرانه‌ی زیادی برای افزودن میوه به غذا وجود دارد، مثلاً می‌توانید یک کمپوت سبک را به سالمون یا کبابتان اضافه کنید.
۴. برای دسر، میوه بخورید
آیا همیشه عادت دارید بعد از ناهار یا شام یک چیز شیرین بخورید؟ اگر این‌طور است، بهتر است میوه را به جای شیرینی‌های چاق کننده و یا انواع دسرهای نه چندان مفید انتخاب کنید. میوه‌ها بسیار متنوع هستند و می‌توانید به اشکال مختلف به عنوان دسر از آن‌ها استفاده کنید؛ اگر میل به نوشیدن یک چیز شیرین دارید می‌توانید آبمیوه میل کنید و یا میوه را به دسر مورد علاقه‌تان اضافه کنید. فقط مراقب قند اضافی موجود در شربت‌ها و آبمیوه‌ها و یا عناصر چرب موجود در خامه‌ها باشید.
۵. یک اسموتی خوشمزه درست کنید
میوه‌های مورد علاقه‌تان را با هم ترکیب کنید و بعد از ورزش و یا یک وعده‌ی فوری میل کنید. موز، توت فرنگی و سیب تنها چند نمونه از میوه‌های فراوانی هستند که می‌توانند به رژیم غذایی کاهنده‌ی کلسترول شما، مواد مغذی و فیبر اضافه کنند. اگر دوست دارید اسموتی‌تان را با کمی محصولات لبنی همراه کنید، می‌توانید نصف فنجان ماست کم چرب را به آن بیفزایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا