استاندار مازندران

وضعیت مازندران را تغییر ندهم از استان می‌روم/مسئولان شب و روز کار کنند

به گزارش بصیر، ربیع فلاح جلودار بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون عمرانی استانداری مازندران اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران در شروع سال بحث حماسه سیاسی و اقتصادی را مطرح کردند که حماسه سیاسی با حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری به خوبی رقم خورد.

وی تصریح کرد: برای تحقق دیگر شعار رهبر انقلاب باید تلاش ویژه‌ای در دستور کار قرار گیرد.

استاندار مازندران با اشاره به مشارکت آحاد مردم در مناسبت‌های مختلف خاطرنشان کرد: در سوی دیگر مردم مطالبات به حقی از مسئولان دارند که باید جامعه عمل پوشانده شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در مازندران وجود دارد بیان داشت: در بیشتر شاخص‌های اقتصادی مازندران از متوسط کشوری پایین‌تر است.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت‌: در تامین آب شرب ما از استان سیستان و بلوچستان نیز در سطح پایین‌تری قرار داریم.

فلاح بیان داشت: عمق محرومیت در روستاهای مازندران به چشم می‌آید و حتی وضعیت آبادانی استان‌های کویری از مازندران بهتر و روشن‌تر است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به گذشت بیش از ۳۴ سال از انقلاب اسلامی بیان داشت: در تولید محصولات مختلف شاهد کمترین بهره‌وری در استان هستیم.

وی بیان داشت: آیا با وجود این همه منابع مهم در مازندران آیا همه اقدامات مسئولان درست و مناسب بود.

این مسئول با اشاره به باران‌خیز بودن استان گفت: با وجود این همه باران و نعمت الهی ما نباید مشکل تامین آب برای بخش کشاورزی داشته باشیم.

فلاح بیان داشت: مازندران به لحاظ داشتن نعمت خدادادی مانند کشورهای هلند و اسپانیا است ولی در میزان بهره‌وری اصلا قابل مقایسه با این کشورها نیستیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات اجتماعی و اقتصادی مازندران خطاب به مسئولان شورای اداری استان گفت: گناه مشکلات موجود بر گردن ما است.

استاندار مازندران تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم و نباید به‌خاطر برخی مسائل پیش پا افتاده وقت و آرامش از مردم گرفته شود و مسئولان باید شب و روز کار کنند.

وی با اشاره به نیروی انسانی مناسبی که از مازندران در نقاط مختلف کشور حضور دارند گفت: از نیروی انسانی مازندران که در اقصی نقاط جهان زندگی می‌کنند باید برای توسعه استان بهره‌گیری کنیم که تاکنون کمتر اتفاق افتاد.

فلاح با اشاره به بیکاری آشکاری که در استان وجود دارد بیان داشت: ۲۵ هزار مهندس در مازندران خدمت می‌کنند و بسیاری از نیروهای کارآمد مازندران فاقد کار هستند.

استاندار مازندران عدم به‌کارگیری بخش خصوصی در توسعه مازندران توسط مدیران بیان داشت: توان دولت در حال حاضر همان مقداری است که می‌تواند امور جاری مملکت را بگرداند و برای توسعه مازندران باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

وی با انتقاد از سردر گم بودن در بحث گردشگری بیان داشت: دو پروژه مهم گردشگری در استان به چشم نمی‌خورد.

استاندار مازندران ادامه داد: با توجه به منابع مهم خدادادی مازندران باید دریا، جنگل و ییلاق ما محل تولید و درآمد و اشتغال باشد.

وی بیان داشت: بنده هم مثل سایر مسئولان باید یک‌سال دیگر درباره عملکردم پاسخگو باشم.

فلاح ادامه داد: برای توسعه مازندران باید آستین‌ها را بالا بزنم و اگر نتوانم وضعیت استان را تغییر دهم خودم مازندران را ترک می‌کنم.

وی بیان داشت: ۹۳ درصد مردم با امید و آرزو پای صندوق‌های رای آمدند.

این مسئول در ادامه با انتقاد از عدم اجرای طرح‌های مهم عمرانی در مازندران بیان داشت: احداث راه و سد و بزرگراه در مازندران باید ۱۵ سال پیش به اتمام می‌رسید.

استاندار مازندران در پایان بیان داشت: در حوزه معاون عمرانی مازندران نیاز به رویکرد جدیدی داشتیم و به همین خاطر تغییر در این حوزه انجام شد.

در این مراسم با قدردانی از خدمات سید عیسی هاشمی حیدری، علی نبیان به سمت معاون جدید عمرانی استانداری مازندران منصوب شد.

 

 

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا