۱۰ شهر پربازدید در دنیا را بشناسید

با توجه به اهمیت گردشگری در دنیا، عوامل بسیاری برای برتر شدن یک شهر در صنعت گردشگری وجود دارد. در این مقاله قصد داریم ۱۰ شهر برتر در گردشگری که بیشترین بازدید را در جهان داشته‌اند به شما معرفی کنیم؛ با ما به نقل از کجارو همراه باشید.

پر بازدیدترین شهرهای دنیا کدامند؟
چه عواملی باعث می‌شود که یک شهر، مسافران بیشتری داشته باشد؟! امروزه صنعت گردشگری مورد توجه بسیاری از کشور‌ها است و برای جذب گردشگر بیشتر، روز به روز در این بخش فعالیت می‌کنند. در ماه سال جاری، شاخص جهانی مقاصد گردشگری، ده شهر پربازدید را در سراسر جهان معرفی کرد. اکثر شهرهایی که در این فهرست قرار دارند در آسیا قرار دارند، اما شهرهایی از اروپا و آمریکای شمالی هم در این فهرست به چشم می‌خورد. عواملی، چون جاذبه‌های طبیعی و مصنوعی، امنیت، امکانات تفریحی و خدماتی عالی باعث می‌شود که مکانی، به پربازدیدترین نقطه جهان تبدیل شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی ۱۰ شهر پربازدید جهان بپردازیم.
دبی (امارات)
دبی شهری سرآمد در بسیاری از موارد گردشگری است. این شهر با داشتن بهترین امکانات تفریحی و جاذبه‌هایی که در خود دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران در جهان است. طی مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۴ در مجله تلگراف چاپ شد در سال ۲۰۲۰ میزان گردشگر در دبی دو برابر خواهد شد.
در سال جاری دبی، نزدیک به ۱۴. ۲۶ میلیون بازدیدکننده داشته است که این مسافران نزدیک به ۱۱. ۷ میلیارد دلار در این شهر هزینه کرده‌اند. بدون شک مشخص است که دبی با داشتن مراکز خرید فوق‌العاده، پارک‌های آبی، چشم‌اندازهای شهری، رستوران‌های مدرن می‌تواند یکی از بهترین‌های گردشگری در دنیا باشد.
لندن (انگلیس)
انگلستان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا است و پایتخت آن لندن در سال جاری نزدیک به ۱۸. ۸۲ میلیون بازدیدکننده داشته است. تعجبی ندارد که بسیاری مقصد سفر خود را این شهر انتخاب می‌کنند، چون لندن با داشتن صحنه‌های هنری باورنکردنی، مجسمه‌های باشکوه از قدیم تا به اکنون، غذاهای خوشمزه و لذیذ، تاریخ و فضای سرسبز هیچ بیننده‌ای را خسته نمی‌کند.
اگرچه این شهر در فهرست گران‌ترین شهرهای دنیا قرار دارد، اما می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و همچنین بازدید از دیدنی‌های رایگان در این شهر، بهترین سفر را در آنجا تجربه کرد. در سال جاری گردشگران نزدیک به ۲۰. ۰۲ میلیارد دلار در این شهر هزینه کرده‌اند.
نیویورک (آمریکا)
نیویورک مرکز توجه گردشگری در آمریکا، در سال جاری ۱۲. ۲۷ بازدیدکننده داشته است که نزدیک به ۱۷. ۴ دلار در این شهر هزینه کرده‌اند. این شهر با داشتن جاذبه‌های متعدد، شماره یک گردشگری در آمریکا است.
علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ بهترین کتابخانه‌ها و مکان‌های فرهنگی را در این شهر می‌توانند پیدا کنند. برج ساختمان امپایر استیت، میدان تایمز معروف و مجسمه‌ی آزادی از دیدنی‌های این شهر پرشور و نشاط است.
پاریس (فرانسه)
تعجبی ندارد که پاریس، شهر نور با داشتن تاریخ غنی، دیدنی‌های بسیار، مرکز هنر و فرهنگ جزو پربازدیدترین شهرهای دنیا باشد. پاریس در سال ۲۰۱۵ با بازدید ۱۶. ۰۶ بازدیدکننده، رتبه سوم را کسب کرد.
موزه لوور، تفریحات شبانه، خوردن غذاهای فرانسوی، گشت‌وگذار در شانزلیزه فعالیت‌هایی است که در این شهر مد و هنر می‌توان انجام داد. در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۱۶. ۶ میلیارد دلار مسافران در این شهر هزینه کردند.
بانکوک (تایلند)
در سال ۲۰۱۵ بانکوک در رتبه دوم پربازدیدترین شهرهای دنیا قرار داشت و درآمدی نزدیک به ۱۲. ۴ میلیارد برای ۱۸. ۲۴ میلیون بازدیدکننده درآمد داشت. درآمد گردشگری در این شهر روز به روز در حال افزایش است.
هر آنچه که مورد نظر یک گردشگر است، از معابد دیدنی تا مناظر طبیعی در این شهر وجود دارد. برخورد مهربانانه مردم و ارزش پول در این شهر از دلایل مهم برای جذب گردشگر در بانکوک است.
استانبول (ترکیه)
استانبول که در تقاطع آسیا و اروپا قرار دارد در وسط فهرست پربازدیدترین شهرهای جهان قرار دارد. این شهر که به بیش از ۱۲ میلیون گردشگر خوش‌آمد می‌گوید با داشتن جاذبه‌های مانند مسجد ایاصوفیه و کاخ توپکاپی یکی از مقاصد گردشگری برای کسانی است که به دنبال جاذبه‌های تاریخی هستند.
یکی از بزرگترین بازارهای جهان با بیش از ۴۰۰۰ مغازه در استانبول قرار دارد که از بهترین مغازه‌های ادویه فروشی تا برترین جواهرفروشی‌ها را در خود جای داده است.
سنگاپور
سنگاپور در سال ۲۰۱۴ چهارمین شهر پربازدید دنیا بود، اما هم‌اکنون در هفتمین رتبه قرار دارد. این شهر با داشتن فرهنگ غنی آسیایی و مناطق دست‌نخورده و بکر جزو پربازدیدترین شهرهای دنیا است.
مهمترین نکته این است که انگلیسی یکی از زبان‌های رسمی این کشور است و این برای گردشگران خارجی بسیار حائز اهمیت است. این شهر با اینکه شهر گرانی است، اما دارای جاذبه‌های گردشگری رایگان است.
سئول (کره جنوبی)
سئول شهری پرجمعیت و بسیار شلوغ و پایتخت کره جنوبی است. تاریخ کهن این شهر با سبک زندگی مدرنیته ترکیب شده و توانسته است که تعادل مناسبی بین فرهنگ خود و سبک زندگی جدید برقرار کند.
این شهر گران نزدیک به ۱۰. ۳۵ میلیون بازدیدکننده دارد. گشت‌وگذار در سئول را می‌توان از کاخ جایون‌باک‌گانگ (Gyeongbokgung) شروع کنید و همچنین از خوردن غذاهای کره‌ای با آداب و رسوم خاص لذت ببرید.
کوالالامپور (مالزی)
کوالالامپور پایتخت مالزی که جزو شهرهای پربازدید در دنیا است، بیشترین بازدیدکنندگان آن از منطقه جنوب شرقی آسیا و استرالیا است. کوالالامپور با داشتن ۱۱. ۱۲ میلیون بازدیدکننده توانسته است در بین ده شهر پربازدید قرار بگیرد.
«برج‌های دوقلوی پتروناس» (Petronas Towers)، برج مخابراتی «منارا» (Menara)، باغ پرندگان، «کوه کینبالو» (Mount Kinabalu) از جاذبه‌های گردشگری این شهر است.
هنگ کنگ
هنگ کنگ جزیره‌ای خودمختار در جنوب چین است و یک مقصد محبوب برای گردشگران است. بازدیدکنندگان در این شهر می‌توانند، با فرهنگ چینی آشنا شوند و در رستوران‌های مختلف، غذاهای چینی را تست کنند.

این شهر که با آسمان‌خراش‌ها و مراکز خریدش معروف است در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۸. ۶۶ میلیون نفر بازدیدکننده داشته است که حدود ۷. ۴ میلیارد دلار در آنجا هزینه کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا