تبلیغ فروش تخم گیاه «ماری جوانا» در فضای مجازی!

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تاکنون کاشت و برداشت علف، گل و ماری جوانا در سطح وسیع در کشور وجود نداشته است، اما می‌توان در فضای خانه در یک گلدان یا باغچه این مواد را پرورش داد.

پرویز افشار گفت: گزارشی مبنی بر کاشت و برداشت گل یا علف در سطح وسیعی در کشور ارائه نشده و تمام مراتع به‌طور دقیق کنترل می‌شود. بر این اساس ارتباطات دو سویه و گسترده‌ای با دهیاری‌ها و بخشداری‌های سراسر کشور برقرار شده تا بهیاری‌ها با تسلط بر فعالیت‌های روزمره مردم آن منطقه و ارائه آموزش، شرایط را کنترل کنند.
وی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت کنترل و اطلاع از نوع محصول پروزش در مزارع انجام شده و براساس اطلاعات موجود در حال حاضر هیچگونه کاشت و برداشت گل، علف و ماری جوانا در سطح وسیع در مزارع وجود ندارد.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: کاشت مواد مخدر در سطح کوچک امکان‌پذیر است و متأسفانه در یک گلدان یا باغچه کوچک در خانه نیز می‌توان گل، علف یا حشیش را پرورش داد و مواد مصرفی فرد را در مقیاس کوچک تولید کرد. این در حالی است که این امر جنبه فروش ندارد و تن‌ها برای استفاده شخصی صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: تخم گیاه ماری جوانا، گل و علف قابلیت پرورش در یک گلدان را دارد و با ایجاد شرایط و نور مناسب می‌توان مواد مصرفی را در خانه به دور از دغدغه‌های تهیه، پرورش داد. با اینحال تأکید می‌شود که پرورش این مواد در خانه کار آسانی نبوده و نیاز به تجربه و شرایط خاص دارد.

افشار در ادامه یادآور شد: برخی از سوداگران از طریق فضای مجازی به تبلیغ تخم گیاه ماری جوانا و نحوه کاشت، افزایش محصول، نوردهی و رسیدگی و آبیاری آن می‌پردازند و با تبلیغات اغواکننده مواد اعتیادآور را مفید جلوه می‌دهند و با مخفی کردن ضرر استعمال این مواد به جذب مشتری و تشویق مردم به مصرف می‌پردازند.

وی درخصوص تبلیغات قارچ گونه مصرف ماری جوانا در فضای مجازی گفت: تبلیغات فضای مجازی در راستای معرفی گیاه ماری جوانا کذب و دروغ است و تأکید می‌شود که این گیاه، گل و مشتقات آن درصد اعتیادآور بالایی دارند و منجر به تخریب مغز می‌شوند و نمی‌توان این امر را انکار کرد.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: گیاه ماری جوانا مشکلات روحی و روانی بسیاری را در فرد ایجاد می‌کند در حالی‌که می‌تواند وابستگی جسمی زیادی را ایجاد نکند بنابراین به مردم توصیه می‌شود در مقابل تبلیغات اغواکننده هوشیارانه برخورد کرده و به هیچ عنوان تحت تأثیر آن قرار نگیرند.

وی افزود: در راستای مبارزه با کاشت و برداشت علف و گل در منازل به خانواده‌ها توصیه می‌شود که در صورت مواجهه با یک گیاه عجیب و غریب در گلخانه‌ها یا باغچه‌های خانه خود آگاهانه رفتار کرده و نسبت به برخورد افراد خانواده به‌ویژه جوانان در پرورش گل و گیاه توجه لازم اعمال شود.

افشار خاطرنشان کرد: مقابله با کاشت و برداشت مواد مخدر نیاز به یک عزم همگانی دارد چرا که این مواد قابلیت پرورش در خانه را داشته و الزاماً نیازی به وجود مزرعه نیست بنابراین در صورت مشاهده کاشت این مواد نیروی انتظامی با افراد خاطی برخورد کرده و پرونده را به سیستم قضایی معرفی می‌کند تا براساس قانون با آن‌ها برخورد شود بنابراین در صورت رؤیت بذر یا ریشه گیاه در هر منطقه‌ای مجازات خاصی در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا