معینی: رحمتی استقلال را نابود کرد

مسعود معینی درباره جدایی‌اش از هیئت مدیره استقلال اظهار داشت: در ابتدا برای استقلال برای فصل آینده آرزوی موفقیت می‌کنم. من تنها فردی در هیئت مدیره بودم که با تاج سابق قهرمانی دارم و پیشکسوت این باشگاه بودم. فرد تحصیل کرده که مشغله‌های زیادی در دانشگاه داشتم.

هیئت مدیره در تصمیم‌گیری‌ها نقشی نداشت

وی افزود: استقلال نیازی به هیئت مدیره ندارد، چون تصمیمات از سوی وزارت ورزش و جوانان به رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه دیکته می‌شود. افتخاری به همراه علیرضا منصوریان و پندار توفیقی مسائل باشگاه را جفت و جور می‌کنند. هیئت مدیره در تصمیم‌گیری‌ها هیچ نقشی نداشته است، در صورتی که خودشان عنوان کرده بودند که بدون مصوبه هیئت مدیره هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد. محمود گودرزی وزیر پیشین وزارت ورزش مرتب این مسئله را به ما می‌گفت. پس از رفتن گودرزی هم قرار بود این موضوع عملی شده و ادامه داشته باشد، اما دیدم هیچ کدام از تصمیمات و کارهایی که اجرا شده، به سمع و نظر هیئت مدیره نمی‌رسد.

رحمتی باعث نابودی استقلال شد

عضو پیشین هیئت مدیره استقلال خاطرنشان کرد: پس از درگذشت منصور پورحیدری و استعفای شهاب جهانیان، من و حسن زمانی در هیئت مدیره باقی مانده بودیم. حسن زمانی انتقاداتی می‌کرد که به جا بود. من هم انتقاد داشتم، اما شرایطی بوجود آوردند که به آدم اجازه صحبت نمی‌دادند. شرایطی مانند رودررو شدن با بازیکنان به خصوص مهدی رحمتی که ۵ بار با حضور ناموفق درون دروازه و کارهای عجیب و غریبش که همه می‌دانستند، استقلال را نابود کرد. کارهای او به خاطر ناراحتی‌اش از کنار رفتن از تیم ملی بود. او فکر می‌کرد بهترین دروازه‌بان ایران است و دوباره به تیم ملی دعوت می‌شود، اما غافل از اینکه تیم ملی بدون او هم موفق بود و این دوره هم بدون گل خورده راهی جام جهانی شد. اینها را مدیون مدیریت خوب کی‌روش هستیم، هر چند در نحوه بازی تیم ملی انتقاداتی را مطرح کردم، اما مدیریت قدرتمند او باعث شد تا تیم ملی به جام جهانی راه پیدا کند.

۸ میلیارد تومان از این فصل را پیش‌خور کردند

«استقلال سال گذشته تیم جوانی داشت، اما بازیکنان ۳۵ ساله جذب کردند.» معینی با بیان این جمله ادامه داد: دوستان تصور می‌کنند که استقلال با این بازیکنان تقویت می‌شود، اما اینطور نخواهد بود. از برخی اتفاقات هم ناراحت هستم، سال گذشته بازیکن ۱۸ ساله به خودش اجازه داد که علیه هیئت مدیره صحبت‌هایی مطرح کند. برای مدیریت باشگاه تأسف می‌خورم که جلوی این بی‌نظمی‌ها را نگرفت. این مسائل باعث شد علاقه‌ای به ادامه همکاری نداشته و در سکوت کنار بکشم.

وی عنوان کرد: باشگاه سال گذشته ۸ میلیارد از لیگ امسال را پیش خور کرد که با عدم رضایت یکی دو نفر از اعضای هیئت مدیره صورت گرفت. این مسئله امسال به باشگاه لطمه می‌زند. من می‌دانم که قرارداد ۸ بازیکن استقلال بالای یک میلیارد تومان است و نمی‌دانم می‌خواهند از طریق چه بودجه‌ای پول‌ها را بدهند. علت کنار رفتن یا کنار گذاشتن من همین مسائل بود که هیچ کدام از مواردی که گفتم در هیئت مدیره مطرح نمی‌شد. تصمیمات از قبل گرفته می‌شد و تنها برخی مواقع تماس می‌گرفتند تا چک‌ها را امضا کنم. این موضوع برخلاف میل باطنی من بود که چک بدون مصوبه هیئت مدیره امضا شود، اما به خاطر روبه‌راه شدن شرایط باشگاه و ارادت به افتخاری این کار را کردم.

رحمتی و حیدری جدا از قرارداد ۲۵۰ میلیون تومان پول گرفتند

معینی در خصوص مسائلی که در رابطه با امضا نشدن چک‌ها توسط او در سال گذشته اتفاق افتاد، به تسنیم گفت: آن چک‌ها برای مهدی رحمتی و خسرو حیدری بود که مستقیم با اسپانسر صحبت کرده و قصد داشتند جدا از قرارداد و بندهای آن ۲۵۰ میلیون پول بگیرند. من راضی به این کار نبودم و حتی در هیئت مدیره مطرح کردم که بازیکنی که به ۲۰ میلیون تومان نیاز دارد، در اولویت قرار بگیرد. چرا باید دو بازیکن استقلال بدون اینکه هیئت مدیره مصوب کند، اقدام به گرفتن پول کنند؟ من چک‌ها را امضا نکردم، اگر چه راه‌هایی پیدا شد تا این پول پرداخت شود. اینها مسائلی بود که باعث دل آزردگی من شد. جهانیان هم به خاطر این مسائل کنار رفت. به نظرم، تا زمانی که باشگاه قدرتی نداشته و کادر فنی تمام نظرات را اعمال کند، وجود اعضای هیئت مدیره ضرورتی ندارد.

نیازی به ۱۰ یا ۲۰۰ دلار پول توجیبی ندارم

عضو پیشین هیئت مدیره استقلال با اشاره به صحبت‌های مهدی رحمتی علیه او در فصل گذشته عنوان کرد: در رسانه‌ها متوجه شدم رحمتی اظهاراتی در خصوص مسافرت من با استقلال در دبی مطرح کرده است. برای باشگاه استقلال متأسفم که بازیکن به خودش اجازه می‌دهد علیه هیئت مدیره این صحبت‌‌ها را انجام دهد. البته شرایط من در جامعه مشخص است. نیازی به ۱۰۰ یا ۲۰۰ دلار ندارم و همیشه پول توجیبی دارم. آنهایی که این حرف را زدند، خودشان به خاطر پول به استقلال آمده‌اند. هیچ وقت ضرباتی که در زمان پرویز مظلومی و حتی علیرضا منصوریان از رحمتی خوردیم را، فراموش نمی‌کنیم. این را مطمئن باشید که آینده همه چیز را مشخص خواهد کرد.

معینی در پایان گفت: از هواداران استقلال عذرخواهی و افتخار می‌کنم که در کسب یکی از ستاره‌های روی پیراهن استقلال سهم داشتم. امیدوارم استقلال به روزهای اوجش برسد و هوادارانش را شاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا