خطر حذف تیم امید با یک اشتباه

تیم فوتبال امید ایران که از ۲۸ تیرماه باید در مسابقات انتخابی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا شرکت کند، با یک مشکل بزرگ و عجیب مواجه شده است. در حالی که حسین اخوت به عنوان سرپرست یا همان مدیر تیم از سوی فدراسیون فوتبال انتخاب شده است، اما او برای حضور در مسابقات مشکل دارد. اخوت که سرهنگ‌ نیروی زمینی ارتش است، به دلیل یک مشکل درون سازمانی هنوز نتوانسته گذرنامه خود را از این نهاد نظامی دریافت کند و از همین‌رو برای رجیستر (ثبت‌نام) در مسابقات با مشکل مواجه است.

مسئولان فدراسیون فوتبال به دلیل این مشکل کمی دچار سردرگمی و مشکل شده‌اند، هنوز نتوانسته‌اند راه چاره بیندیشند. به نظر می‌رسد حتی اخوت پیشنهاد داده که فرد دیگری به عنوان سرپرست تیم امید جایگزین او شود، اما گویا این اتفاق غیر ممکن است. چرا که مسئولان فدراسیون فوتبال در لیستی که برای کنفدراسیون فوتبال ارسال کرده‌اند، نام اخوت را به عنوان مدیر تیم نوشته‌اند و باتوجه به پایان تاریخ ارسال مدارک، امکان تغییر نام هم وجود ندارد. از سویی با توجه به قانونی مسابقات فوتبال، اگر تیمی مدیر نداشته باشد، اجازه حضور در مسابقات را پیدا نمی‌کند و در صورت نرفتن اخوت به قرقیزستان همراه تیم امید، این تیم اجازه حضور در مسابقات را پیدا نکرده و با کنار گذاشته شدن از مسابقات، حذف می‌شود.

علیرضا اسدی، دبیر کل فدراسیون فوتبال و محمدرضا ساکت، رئیس سازمان تیم‌های ملی در این زمینه با مسئولان رده بالا و حتی چند نماینده مجلس در فراکسیون ورزش تماس گرفته‌اند تا بتوانند مشکل را حل کنند. مسئولان فدراسیون در تلاش هستند به نوعی نیروی زمینی ارتش را برای تحویل گذرنامه اخوت راضی کنند، اما تا این لحظه موفق به انجام این کار نشدند. با توجه اتفاقاتی که در داخل فدراسیون می‌گذرد، اینگونه به نظر می‌رسد که اوضاع چندان مناسب نیست. چراکه حتی اگر اخوت گذرنامه خود را از ارتش بگیرد، با توجه به پایان تاریخ گذرنامه‌اش باید آن را تمدید کرده و سپس رجیستر خود را کامل کند که برای این کار هم زمان کمی دارد.

حالا باید دید فدراسیون فوتبال چگونه می‌تواند این مشکل را حل کند و آیا مهدی تاج، علیرضا اسدی و محمدرضا ساکت می‌توانند نیروی زمینی ارتش را راضی به اجازه خروج حسین اخوت کنند یا نه. تصمیمی که به منافع ملی ضربه می‌زند و در صورتی که تیم امید بدون مدیر راهی مسابقات شود، اجازه حضور در این مسابقات را پیدا نکرده و از این دوره مسابقات حذف می‌شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نشان داده در قبال فوتبال ایران تعارف ندارد و مسئولان فدراسیون هم در دیپلماسی تاکنون نتوانسته‌اند چاره‌ای بیندیشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا