فرار از مسئولیت و زیر سوال بردن نهادهای انقلابی، استراتژی جدید دولت یازدهم

دولت یازدهم طی ماه‌های اخیر که به پایان خود نزدیک می‌شود حملات بسیار زیادی علیه نهادهای انقلابی و قوای کشور همچون قوه قضاییه، شورای نگهبان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و غیره به کار برده است که خود جای تعجب دارد.

همچنین در کنار این موارد باید انتقادات گاه و بیگاه و خارج از عرف شخص رئیس‌جمهور علیه بیانات مقام معظم رهبری را نیز اضافه کرد که موجب دلخوری و سرشکستگی بسیاری از مردم انقلابی ایران اسلامی شده است.

این اظهارات که با استقبال و خوشحالی بسیار گسترده ضد انقلاب مواجه شده عملا خط فکری دولت را وابسته به جریانات موجود در خارج از کشور نشان می‌دهد و دولت یازدهم راضی نگه داشتن آنها را بر مردم در داخل ترجیح داده است.

این انتقادات رئیس جمهور بر حسب زمان و مکان متفاوت بوده است، در زمان انتخابات با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین رقبای انتخاباتی وی که سابقه حضور در قوه قضاییه را داشت، روحانی تمام توان خود را برای تخریب این قوه به کار برد و تمامی دستاوردهای ۳۰ ساله این قوه را فدای بازی‌های سیاسی و کسب چند رای بیشتر توسط ضد انقلاب کرد و در مقابل این قوه ایستاد.

در طی روزهای اخیر نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد هجوم دولتمردان و به خصوص شخص رئیس جمهور قرار گرفته و ایشان در هر مناسبتی و در هر جا شروع به انتقاد از این نهاد انقلابی می‌کند.

این حملات در حالی از سوی دولت یازدهم انجام می‌گیرد که سایر کشورهای بیگانه نیز در این مسیر دولت را همراهی می‌کنند و عملا یار دولت در زیر سوال بردن نهادهای انقلابی هستند.

در چند روز گذشته سنای آمریکا تحریم‌های زیادی علیه سپاه وضع کرده است و همچنین پارلمان اروپا نیز درخواست قرارگیری این نهاد در لیست تروریستی اتخادیه اروپا را داده است.

متاسفانه علیرغم این اقدامات غربی‌ها علیه سپاه، نه تنها دولت محترم اقدامی برای حمایت از سپاه انجام نداده است بلکه با غربی‌ها هم نوا شده است و دست به اظهارات تند علیه این نهاد زده که مایه تاسف و شرمساری است.

سپاه پاسداران که خود بنابر اظهارات فرماندهی سپاه با دعوت دولت‌ها و برای حمایت از آن‌ها وارد عرصه‌های گوناگون اقتصادی در کشور شده است، امروز با این هجمه ناجوانمردانه مواجه شده است.

سپاه در طول تمامی سال‌های انقلاب یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین بازوهای انقلاب بوده است که توانسته با تکیه بر توان داخلی و ایستادگی بر اهداف خود موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

این نهاد امروز باید در داخل و با جریانات معاند داخلی نیز مقابله کرده که دولت هم خود را در این طیف می‌بیند و علیه سپاه دست به اقدامات گسترده‌ای نیز زده است، حتی کار به جایی کشیده شده که دولت توان موشکی و دفاعی کشور که توسط سپاه ایجاد شده را زیرسوال می‌برد و روحانی آن را نیز سیاسی کرده و به حربه‌ای برای رای آوری بیشتر خود بدل نموده است.

باید گفت که این دولت تازه به مصدر امور رسیده و تازه کار است در حالی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حدود ۴۰ سال است که مشغول خدمت‌رسانی و تلاش برای ایرانی آباد و آزاد است که بتواند روی پای خود بایستد و به استقلال واقعی در همه زمینه‌ها برسد.

متاسفانه هر چقدر زمان بیشتر می‌گذرد آقای رئیس جمهور سعی در ایجاد شکاف و دو قطبی بیشتر در جامعه دارد و هدفگذاری اصلی وی هم زیر سوال بردن بخش‌های مهم نظام و دستاوردهای آن‌ها در طول ۴۰ سال گذشته است.

این دولت به دلیل نداشتن کارنامه‌ای موفق در طول چهار سال گذشته استراتژی حمله پیش دستانه را در دستور کار خود قرار داده تا علاوه بر مبرا کردن خود از ناتوانایی‌ها موجود و مظلوم‌نمایی در این سطح سایر نهادها و ارگان‌های انقلابی را مشغول این درگیری‌های داخلی کند و عملا آن‌ها نیز از خدمات رسانی به مردم غافل شده و فقط به دنبال پاسخ‌گویی به ابهامات دولت باشند.

این نهادها و ارگانهای انقلابی باید به خوبی این حربه دولت مردان را شناسایی کرده و خود را درگیر این جناح بازی‌ها و بازی‌های سیاسی نکند و منافع ملی را بر هرچیز دیگری مقدم داشته و با انجام کارهای موفق و خدمت رسانی به مردم جلوی این توطئه را بگیرند.

مطمئنا مردم فهیم ایران خدمت‌گذاران واقعی خود را به خوبی می‌شناسند و قدردان زحمات آن‌ها نیز خواهند بود. آنها می‌دانند که چه کسانی برای آن‌ها کار می‌کنند و چه کسانی در حال خیانت به آن‌ها هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا