حذف ۳ هزار رشته خسارتی جبران‌ناپذیر به دانشگاه آزاد وارد می‌کند

قاسم احمدی‌لاشکی طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد بیش از ۱٫۵ میلیون نفر دانشجو دارد، اظهار کرد: این رقم یعنی بیش از یک سوم جمعیت دانشجویی کشور در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند و بنابراین محدود کردن رشته‌های دانشگاه آزاد آسیب‌زا است.

وی با بیان اینکه طبیعتاً این دانشگاه هیأت علمی، اساتید و کارکنان فراوانی دارد، افزود: بیش از ۲۰ میلیون متر مربع فضای ابنیه و سخت‌افزاری نیز دارد و این از نعمات و برکات جمهوری اسلامی است.

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه وزارت علوم و تحقیقات به دنبال آمایشی است تا یکپارچه‌سازی نظام آموزشی براساس یک برنامه مدون انجام شود و گسترش پیدا کند شکی نیست و همه ما حامی هستیم و علاقه‌مندیم که به صورت یکپارچه مدیریت شود ولی از سویی دیگر وزارت علوم اعلام کند که به هر اندازه می‌تواند دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش کنیم این مورد تأیید کمیسیون آموزش و تحقیقات نیست.

این مسؤول بیان کرد: هم‌چنین از آنجایی که به یکباره بیش از ۳ هزار رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد حذف شود این امر و خسارت آن برای دانشگاه آزاد جبران‌ناپذیر است در حالی که باید این موضوعات به صورت آرام و با یک شیب ملایم این موضوع را حل کرد نه اینکه به یکباره تمام رشته‌ها کم شود چون آسیب جبران‌ناپذیر وارد می‌شود.

احمدی‌لاشکی با تأکید بر اینکه باید ساماندهی، ملاک عمل باشد، اظهار کرد: بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد دارای فضای فیزیکی بسیار مناسبی است و هم اعضای هیأت علمی کارآمدی دارند و بنابراین وقتی چنین موقعیت و امتیازاتی خوبی دارند چرا به آنها رشته داده نشود.

وی تصریح کرد: شورای گسترش وزارت علوم باید دقت لازم را داشته باشد که حق دانشگاه آزاد تضییع نشود و تعدیل با آرامش انجام شود نه اینکه به یکباره هزاران رشته حذف شود زیرا یک آسیب جدی خواهد بود و مشکلات جدی را بر پیکره آموزش عالی کشور ایجاد می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این دانشگاه به کمک وزارت علوم آمد، گفت: پیشنهاد ما این است که دانشگاه آزاد حمایت شود و کمک شود تا سر پا بماند و آسیبی به آن وارد نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا