رئیس‌جمهور و بانک مرکزی پاسخگوی وضعیت مؤسسات مالی غیرمجاز باشند

شمس‌الله شریعت‌نژاد طی گفت‌و‌گویی با اشاره به اینکه مؤسسات پولی و بانکی که بعضی‌هایشان حتی مجوز نیز ندارند، هر روز مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: بانک مرکزی به‌عنوان سازمانی که وظیفه نظارت بر مؤسسات پولی و اعتباری را دارد، باید پاسخگو باشد.

وی با انتقاد از شانه خالی کردن مسؤولان در این باره، افزود: وزیر اقتصاد می‌گوید این موضوع در حوزه کاری من نیست، بانک مرکزی نیز به نحوی دیگر جواب می‌دهد اما نهایتاً مسؤول هر دوی این‌ها، رئیس‌جمهور است و باید پاسخ دهد که این رویه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به شکلی موضوع مؤسسات بانکی، مدیریت و سازماندهی شود، تصریح کرد: ادغام مؤسسات بانکی با یکدیگر باید افقی روشن و دورنما داشته باشد و مرجعی پاسخگوی مردم برای رفع ابهام شود تا مردم از نگرانی خارج شوند.

این مسؤول ادامه داد: بعضی از مردم هر روز مقابل مجلس یا بانک مرکزی ازدحام می‌کنند یا می‌نشینند شعار می‌دهند که حق ما را خوردند. این‌ها پسندیده ما نیست و باید به این افراد پاسخ داد.

شریعت‌نژاد در پایان طرح ادغام مؤسسات را اقدام خوبی دانست که موجب افزایش حساسیت و نظارت‌ها می‌شود و گفت: رئیس‌جمهور باید این بحث را بشکافد و روشن کند تا سرانجام مردم بتوانند به این مؤسسات پولی و بانکی اعتماد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا