محدودسازی توان دفاعی سپاه خیانت به منافع ملی کشورمان است

ورود عناصر داعش و اقدام تروریستی این گروه در ۱۷ خرداد در جمهوری اسلامی ایران که به شهادت چند تن از هم‌وطنانمان انجامید و مردم ایران را در شوک بزرگی قرار داد.

پس‌ از این حادثه مسؤولان نظامی سپاه پاسداران انقلاب پاسخ به این اقدام تروریستی را امری اجتناب‌ناپذیر دانسته و قول آن را در آینده نزدیک به ملت ایران دادند.

پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم در روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان ، بامداد دوشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک ۶ موشک بالستیک و نقطه زن میان‌برد ذوالفقار و قیام سیلی را به داعش زد که صدای تا آمریکا، ریاض و تلاویو رسید و مهم‌تر از همه صدای خوشحالی مردم و خانواده‌های معظم شهدای ایران بود که شنیده شد و طوفانی از تبریک‌ها و هشتک‌های حمایت از این اقدام فرزندان انقلاب سپاه پاسداران فقط چند ساعت پس از حملات به ترند سوم گوگل تبدیل شد.

اما در فضای واقعی جامعه نیز بسیاری از مسؤولان ارشد نظام و مردم کشور از این اقدام سپاه حمایت قاطع کردند و خواستار ادامه این روند و اقتدار نظامی ایران شدند.

شهرستان جویبار پایتخت کشتی و جوانمردی نیز همانند سراسر کشور در اقدامی خودجوش با امضای طوماری از اقدام موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریستی در سوریه حمایت قاطعانه کردند.

” این را همه بدانند، هم دشمن بداند، هم دوستان با اخلاص بدانند، هم آن دوستانی که گاهی دلشان می‌لرزد بدانند که جمهوری اسلامی مستحکم ایستاده است و بدانید آن‌ها نمی‌توانند به ما سیلی بزنند، ما به آن‌ها سیلی خواهیم زد.” بیانات مقام معظم رهبری ۹۶/۳/۲۸

در متن این بیانیه خطاب به فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری آمده است: ما امت شهیدپرور جویبار با امضای ذیل حمایت قاطعانه خود را از پرتاب موشک نقطه‌زن به اردوگاه استکبار جهانی اعلام می‌داریم.

بدون شک حادثه ناگوار تروریستی اخیر و شهادت جمعی از هم‌وطنان عزیزمان مایه تأثر و اندوه ملت ایران گردید. ایران اسلامی به‌عنوان یکی از قربانیان اصلی پدیده شوم ترور و خشونت در دنیا و منطقه، بارها و بارها طعم تلخ ترور را چشیده و از این مبارزه با تروریسم و حمایت از ملت‌های مستضعف و مظلوم چه در سوریه و یمن و چه در داخل مرزهای کشور و یا هر منطقه از جهان به‌عنوان یکی از اصول گفتمان انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

در بخشی از این بیانیه تأکید شد: دشمنان حقیر و پست و آنانی که آرمان‌های خود را به خاک و خون کشیدند مردم بی‌دفاع ایران اسلامی و دیگر کشورهای مسلمان منطقه می‌دانند در این راه از هیچ‌گونه جنایتی فروگذار نیستند، بدانند که ملت غیور و شهیدپرور ایران اسلامی که رویدادهایی مانند ترورهای روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال آن هشت سال جنگ تحمیلی را با نثار خون هزاران شهید جانباز و ایثارگر پشت سر گذاشته‌اند، استوارتر و محکم‌تر به راه خود ادامه داده و این‌گونه اقدامات بی‌ارزش و مذبوحانه دشمنان نه‌تنها خللی را اراده آن‌ها به وجود نیاورده بلکه ملت و نیروهای مسلح را در تحقق آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا و دفاع از نظام مقدسمان متحدتر، آماده‌تر و منسجم‌تر می‌نماید.

در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شد: با درود فراوان بر روان پاک شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت وطن و شهدای حوادث تروریستی تهران بر دست یکایک غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با عملیات غرورآفرین لیله‌القدر و به نام نامی ذوالفقار علی(ع) توانستند خواب تروریست‌ها را آشفته کنند، بوسه زده و به گروهک‌های تروریستی و اربابان آن‌ها چه در منطقه و چه در سطح جهان تأکید می‌کند، برای هر گامی که علیه ملت ایران برمی‌دارند؛ باید بهایی سنگین بپردازند و ایران کشوری نیست که برای تهدید علیه امنیت ملی خود سکوت کند جمهوری اسلامی برای حفظ نعمت امنیت بااقتدار در برابر هر دشمنی ایستاده و اگر روزی برسد که اربابان داعش همچون سعودی و رژیم صهیونیستی بخواهند علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی تحرکی داشته باشند عاقبت آن‌ها نیز حقارت و شکست خواهد بود.

تروریست‌هایی که خام اندیشانه می‌پنداشتند می‌توانند با چند عملیان محدود، کور و خشونت‌طلبان، پایتخت کشوری که نماد ثبات و امنیت در منطقه را به چالش بکشند، به‌خوبی دریافتند که اگر ایران اراده کند می‌تواند با کوچک‌ترین ابزارهای نظامی‌اش آب در لانه مورچگان تکفیری بیندازد.

اما نکته جالب‌توجه در قدرت‌نمایی موشکی ایران در دیرالزور و شلیک چند موشک میان‌برد به مقر تروریست‌های این است که عملیان مقتدرانه در زمانی اتفاق افتاد که سنای آمریکا تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصویب کرده و مجلس نمایندگان این کشور هم در آستانه بررسی همین طرح ضد ایرانی است.

افزون بر این ایجاد فضاسازی رسانه‌ای علیه سپاه پاسداران در چارچوب سناریوی سپاه‌هراسی که متأسفانه افکار داخل کشور را نیز هدف قرار داده است به‌خوبی نشان می‌دهد که آمریکا و متحدان منطقه‌ای که در برابر داعش صف‌آرایی کرده، می‌هراسند و به همین خاطر برای آن‌که دولت تروریستی را در سوریه و عراق، در جوار مرزهای ایران مستقر کنند می‌خواهند تنها مانع گسترش داعش را که همان سپاه پاسداران است را محدود کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تجربه تاریخی نشان داده که این تحریم‌ها هیچ خللی در اراده استوار پاسداران انقلاب ایجاد نکرده و نمی‌توانند از قدرت فزاینده سپاهیان اسلامی که متکی بر توان داخلی، پیشرفت‌های دفاعی خود را پی می‌گیرند، بکاهد. با این‌ همه تحریم‌های تازه آمریکا بار دیگر تشت رسوایی غرب در ادعای مبارزه با تروریسم را از بام روسیاهی سیاسی آن‌ها بر زمین افکنده نشان می‌دهد که چطور آمریکا به تقویت داعش در منطقه روی آورده و به هر شکلی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

مردمان دیار علویان و همچنین مردم ولایی و انقلابی شهرستان جویبار از همه گروه‌ها و جریاناتی که خود را مدافع آرمان‌های انقلابی ملت ایران می‌دانند می‌خواهند با اتحاد و همبستگی و بدون بازی در زمین دشمن، مرز خود را بیگانگان مشخص کردن و با دفاع تمام‌قد از سپاه پاسداران و برنامه موشکی کشورمان توطئه تضعیف دفاعی ایران که باهدف تهدید امنیت مردم و دخالت‌های بیگانگان در امور منطقه دنبال می‌شود را خنثی کنند.

عملیات موشکی اخیر نشان داد که سپاه اسلام به‌عنوان مدافعان امنیت مردم از توان موشکی خود تنها برای دفاع از مردم ایران در برابر هر دشمنی و انتقام‌گیری از خون‌های به‌ناحق بر زمین ریخته استفاده می‌کند و طبیعی است که هرگونه محدودسازی این توان دفاعی خیانت به منافع ملی کشورمان است.

در پایان ما جمعی از خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، نیروی‌های ارزشی و ولایی، اساتید و دانشجویان، مردمان شهیدپرور شهرستان جویبار ضمن قدردانی و سپاس فراوان از این اقدام انقلابی هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که هدیه ارزشمندی به خانواده‌های معظم شهدای حادثه تروریستی اخیر و همه ملت بزرگ ایران بوده حمایت قاطعانه و گسترده خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همه نیروهای مسلح، امنیتی و اطلاعاتی اعلام می‌نماییم؛ باشد که با پیروزی از والی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دام عزه) یک شیعه وارسته و سربازی فداکار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

مسؤول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان جویبار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان جویبار گفت: مردم مؤمن انقلابی شهرستان جویبار همواره در صحنه‌های حساس انقلاب حضور داشتند و امروز نیز با امضای این بیانیه بار دیگر به آرمان‌های انقلاب اسلامی لبیک گفتند.

رمضان داوری افزود: سپاه پاسداران از زمان تشکیل تا به امروز مایه اقتدار و عزت و سربلند کشور بوده و در پیچ‌های خطرناک تاریخ انقلاب همواره در کنار امام(ره) و رهبر معظم انقلاب حضور داشته است.

وی تصریح کرد: امروز ترس استکبار جهانی و گماشته‌های آن در منطقه از جمهوری اسلامی ایران به خاطر قدرت نظامی و دفاعی نیروهای مسلح و اعتقاد و باور راسخ ملت ایران به آرمان‌های انقلاب و اطلاعت از ولی امر خود یعنی حضرت آیت الله خامنه‌ای است.

میثم فرحی یکی از امضاکنندگان این طومار به خبرنگار فارس گفت: حمایت از این اقدام یعنی حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و به‌ عبارتی‌دیگر یعنی احترام و قدردانی از مدافعان حرم و خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم است.

وی تأکید کرد: گروه‌های تروریستی و حامیان منطقه آن بداند ایران با تمام کشورهای جهان فرق دارد زیرا فرزندانی غیور و انقلابی مانند سپاه پاسداران دارد که تحت فرمان ولی امر خود، کوچک‌ترین تجاوز و دست‌درازی را به‌صورت سخت و سنگین پاسخ خواهند داد.

شهرستان جویبار که ۳۰۰ شهید را در دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم را تقدیم حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد امروز نیز با همان روحیه در عرصه‌های سخت و حساس کشور حضور دارد و اجازه بی‌حرمتی و تجاوز را چه به دشمنان خارج از مرزها و چه افراد ترسو داخلی نخواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا