عضو شورا شهر فریدونکنار مطرح کرد

مسمومیت برنج فریدونکنار زاده ی تفکرات مسموم عده ای سودجو

به گزارش بصیر، سید هادی میرانی کناری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برنج قوت غالب اکثر ایرانیان است و حداقل در یک وعده از شبانه روز این ماده مغزی مصرف می شود، به طوری که در بعضی از استان های کشور برنج به عنوان وعده اصلی محسوب می گردد و در بعضی دیگر به عنوان بخشی از غذای اصلی استفاده میشود.

وی با بیان اینکه برنج معطر فریدونکنار در سراسر ایران شناخته شده است، تصریح کرد: فریدونکنار در جلگه مرکزی استان مازندران قرار دارد و هرساله با مهاجرت هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر از مناطق سردسیری به تالاب ها و اراضی کشاورزی و شالیزاری شهرستان فریدونکنار شرایط مناسب را برای تولید محصول سالم برنج در این شهرستان فراهم می آورد.

میرانی افزود: به اذعان کشاورزان، در اراضی کشاورزی که این پرندگان آنرا به عنوان زیستگاه طبیغی خود در فصول پائیز و زمستان انتخاب می نمایند در زمان کشتکار زراعت برنج از کود شیمیایی بسیار کمی استفاده می نمایند و حتی در بعضی از اراضی بدلیل وجود فضولات این پرندگان از هیچگونه کود شیمیایی استفاده نمی شود.

نائب رئیس مجمع امور صنفی با اشاره به اینکه زمین های کشاورزی مازندران از رود بزرگ هراز که از رشته کوه البرز به دریای خزر می ریزد جهت آبیاری استفاده می کنند، اذعان داشت: در انتهای این مسیر به دلیل اینکه قسمتی از آبرفت غنی جلگه مازندران به انتهای این رود که فریدونکنار و روستاهای اطراف است می رسد خود مسبب تقویت زمین های کشاورزی می گردد و این امر موجب بوجود آمدن برنجی خوش عطر و خوش طعم می گردد.

وی افزود: این امر موجب رواج کشت دوباره برنج در این شهرستان شده است و به علت همین موهبت خدادادی و پشتکار مردم منطقه طوری برنج در این منطقه عمل می آید که به صورت صد در صد خالص و طبیعی به دست مصرف کننده می رسد.

میرانی عنوان داشت:تجار فریدونکنار بعد از برداشت حامی اصلی و خوب کشاورزان زحمتکش این شهرستان هستند و در بسته بندی و عرضه به شهرستان های دیگر زحمات زیادی می کشند که باید از این عزیزان تقدیر و تشکر نمود.

این فعال اقتصادی اظهار داشت: عده ای از مسئولین دریغ از هرگونه حمایت  موجب ناراحتی و نارضایتی کشاورزان با اظهار نظری بی مبنا می شوند و در سایت ها و خبرگزای ها با مصاحبه های بی پایه و اساس به کشاورزان و تجار برنج فروش فریدونکنار اتهام وارد می کنند که جای تاسف دارد.

میرانی کناری ضمن تقدیر و تشکر از تجار، برنج فروشان و کشاورزان فریدونکناری و پشتیبانی امام جمعه ارزشمند شهرستان و نماینده ساعی و پرتلاش فریدونکنار در مجلس آقای نجف نژاد، گفت: این عزیزان به موقع به داد کشاورزان رسیدند و به آنها کمک کردند اما جای بسی گله و تاسف است که در شهری که مهد برنج کشور می باشد و بهترین برنج معطر جهان محسوب می گردد به دلیل عدم حمایت مسئولین، عده ای سودجو که نمی خواهند کشور در مسیر توسعه و پیشرفت و تولید داخلی گام بردارد جولان می دهند.

عضو شورای شهر فریدونکنار تصریح کرد: اگر برنجی استاندارد نیست باید آزمایش شود و آزمایشگاه جواب قطعی را دهد اما با توجه به مدارک موجود و باتوجه به اینکه برندهای متفاوتی در فریدونکنار وجود دارد و هر برندی باید از تیغ استاندارد بگذرد و استاندارد نیز زمانی به یک برند پاسخ مثبت می دهد که آزمایش های لازم در سطح استان انجام شود و برای برنج این شهرستان اینطور هم شد و نمونه ها سالم است، عده ای به خود جرات  دادند که ارزشمندترین برنج دنیا را به زیر سوال ببرند بنابراین از مسئولین تقاضا داریم در مدارک دقیق تر شوند و ببیند که مدارکی وجود دارد که سلامتی و صحت این برنج را تائید می کند و باحضور در رسانه ها ابهامات را برطرف نمایند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا