نباید گرفتار القاب شویم/ ارشاد را باید از خودی‌ها آغاز کرد

حجت‌الاسلام محسن قرائتی در جمع کارشناسان قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران در مشهد مقدس با اشاره به اینکه نباید گرفتار القاب شویم، اظهار کرد: توجه لازم به قرائت، تفسیر و آشنایی با قرآن انجام شود و فعالیت‌ها باید مبنا داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای تیز‌هوش‌ها، حفظ قرآن نعمت است ولی نباید برای حفظ قرآن به افرادی با هوش‌های متوسط و پایین فشار آورد، افزود: حفظ قرآن برای زیر هفت سال مبدأ ندارد و بیان صلواتی دیگر در قرآن هم در هیچ سندی نیامد و بدعت است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه تفسیر نور را در سال ۱۳۷۵ انجام دادم و به ۲۵ زبان دنیا ترجمه شد، خاطر‌نشان کرد: برای استفاده بهینه از کتاب تفسیر نور، آن را در یک جلد و با گلچینی از مطالب گرد‌آوری کردیم و ۲۵ هزار نکته در این کتاب تفسیر وجود دارد.

قرائتی با بیان اینکه تفسیر همه آیات قرآنی در کتاب تفسیر نور، مشابه ندارد و من معلم تلویزیونی هستم و از قرآن قانون استخراج می‌‌‌کنیم، گفت: آیات قرآنی را باید از تاریخش به زمان حاضر آورد و آن را بر زمان خودمان تطبیق دهیم و در سخنان حضرت ابراهیم(ع) با پدرش شاهد پنج قانون هستیم که در اصلاح و ارشاد سن شرط نیست، آمار شرط نیست، از خودی‌ها باید آغاز کرد، اولویت را باید در نظر گرفت و غیر‌مستقیم باید ارشاد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا