مامور اداره آتش‌نشانی فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز:

بخشی از فضای سبز شهرک خزرشهر جنوبی در آتش سوخت/ شواهد، نشان‌دهنده عمدی بودن حادثه

بصیر، غلامرضا فریدیان از ماموران اداره آتش‌نشانی فریدونکنار که در محل آتش سوزی خزرشهر جنوبی حاضر بود در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز اظهار کرد: در ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه بعدازظهر امروز (یکشنبه) طی تماسی موضوع آتش‌سوزی فضای سبز شهرک خزرشهرجنوبی به اداره آتش‌نشانی فریدونکنار اطلاع داده شد.
وی خاطرنشان کرد: ماموران آتش نشانی با فاصله زیاد دود بلند شده از محل حادثه را مشاهده کردند که نشان دهنده وسعت آتش‌سوزی بود.
این آتش‌نشان با اشاره به اینکه شواهد نشان دهنده این است که آتش سوزی به عمد اتفاق افتاد، تصریح کرد: این برای دومین باری است که در سال های اخیر همچنین اتفاقی برای این شهرک رخ می‌دهد که نشان از سهل‌انگاری کارکنان و مسئولان است.
فریدیان ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد که محل آتش‌سوزی دارای نیزار و علف‌هایی بود که کارکنان به جای هرس کردن آن اقدام به سوزاندن می‌کنند و با توجه به گرم بودن هوا و باد تابستانی آتش به مناطق مختلف سرایت می‌کند و در نهایت حجم وسیعی از آتش سوزی اتفاق می‌افتد.
وی یادآور شد: حدود ۲ ساعت برای مهار حریق زمان برده است که در این حادثه نیروهای آتش‌نشانی بابلسر و امیرکلا هم برای کمک به محل حادثه اعزام شدند.
احمد آقاجانپور یکی دیگر از ماموران اداره آتش‌نشانی فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز با اشاره به اینکه نظارت بر عملکرد کارکنان شهرک‌ها ضعیف است گفت: در حالی که کارکنان شهرک‌ها باید علف‌ها و درختان را هرس کنند اما اقدام به سوزاندن می‌کنند که در فصل تابستان این امر بسیار خطرناک است و موجب آتش‌سوزی گسترده می‌شود و نیاز است که مسئولان این شهرک‌ها نظارت بیشتری بر عملکرد کارکنان خود داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از شهروندان با مشاهده آتش سوزی برای اینکه کمک کنند دست به اقداماتی می‌زنند که بیشتر موجب مشکلات برای آتش‌نشانان می‌شود که لازم است در زمان آتش‌سوزی تمامی شهروندان از محل حادثه فاصله بگیرند تا ماموران آتش‌نشانی اقدامات لازم را به راحتی انجام دهند.
این آتش‌نشان تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که آتش‌نشانان با آن روبه رو هستند عدم توجه رانندگان شهری به هشدارهای وسایل نقلیه آتش‌نشانی است که باید به این امر توجه جدی شود چراکه هر لحظه دیرتر رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه احتمال بروز حوادث جبران ناپذیری را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا