مناطق پرآسیب پایتخت را بشناسید

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نباید دربحث آسیب های اجتماعی متاثر از جریانات سیاسی عمل کرد گفت: هم اکنون محلاتی از مناطق ۱۵ تا ۲۲ بیشترین آسیب را در حوزه اجتماعی دارند.

فاطمه دانشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و به ویژه اعتیاد زنان و کارتن خواب ها در محلات شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه این اقدامات مقطعی بوده و در برخی مواقع متوقف می شود.
وی تصریح کرد: نباید مداخلات در حوزه آسیب های اجتماعی مقطعی و متاثر از جریان های سیاسی باشد چراکه این موضوع به افزایش آسیب های اجتماعی دامن می زند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید دولت ها و شهرداری برنامه ویژه ای را جهت کاهش آسیب های اجتماعی تدوین و اجرا کنند، گفت: امیدواریم  دولت دوازدهم و مدیریت شهری آینده اقداماتی در این راستا انجام دهند.

دانشور ادامه داد: در بحث کاهش آسیب های اجتماعی دولت ها نمی توانند به تنهایی اقدامات لازم را انجام دهند و به همین دلیل باید از ظرفیت NGO های قدرتمند استفاده کنند.

وی با اشاره به کودکان بی هویت و بی شناسنامه در شهر تهران بیان کرد: در این زمینه نیز باید برنامه ای پیش بینی و برای این افراد شناسنامه صادر شود که در این زمینه باید وزارت کشور ورود جدی داشته باشد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با  اشاره به عدم پرداخت به افراد بی شناسنامه و بی هویت بیان کرد: در این زمینه آمار متفاوتی وجود دارد و باید وزارت رفاه در این بحث ورود جدی داشته باشد.

دانشور همچنین از شورای عالی اجتماعی خواست تا از ظرفیت NGO ها و سازمان های غیردولتی در بحث کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه مناطق و محلاتی بیشترین آسیب های اجتماعی را در شهر تهران دارند، گفت: دره فرحزاد، خاک سفید و حاشیه شهر و همچنین برخی از محلات مناطق ۱۵ تا ۲۲ بیشترین آسیب را در شهر تهران دارند. ضمن اینکه محلاتی از جمله محله هرندی و شوش نیز همانند گذشته شرایط نامساعدی را در بحث آسیب ها دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا