دموکرات‌های کنگره به دنبال برکناری ترامپ به دلیل عدم سلامت روان هستند

گروهی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش هستند متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا که اجازه برکنار کردن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را به دلیل ناتوانی ذهنی می‌دهد، به جریان بیاندازند.

«جمی راسکین» عضو مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه‌ای را معرفی کرده است که یک کمیته ویژه نظارتی برای تعیین قابلیت ذهنی ترامپ برای ادامه مسئولیت ریاست‌جمهوری آمریکا ایجاد می‌کند و به موجب آن زمینه برای برکناری ترامپ از سمت ریاست‌جمهوری آمریکا طبق متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا را فراهم می‌آورد.

متمم مذکور اجازه حذف رئیس‌جمهوری که از نظر ذهنی مناسب انجام وظایف ریاست‌جمهوری آمریکا نیست را صادر می‌کند.

علاوه بر راسکین، ۲۴ نفر دیگر از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه مذکور را امضا کرده‌اند که از آن جمله می توان به «جان کونیرز» عضو ارشد کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا و «دبی واسرمن شولتز» رئیس سابق کمیته ملی دموکرات‌ها اشاره کرد.

راسکین که نماینده دموکرات از مریلند است، می‌گوید: «اگر به سابقه و پیشینه اموری که از ماه ژانویه تاکنون به وقوع پیوسته است، نگاهی بیاندازیم، در حقیقت با رخدادهای عجیب و غریبی مواجه هستیم».

لایحه تازه معرفی شده راسکین خواستار ایجاد کمیسیون نظارت بر ظرفیت‌های رئیس‌جمهور می‌شود که این کمیسیون متشکل از اعضایی است که رهبران کنگره آنها را منصوب کرده اند.

بنا به گزارش «فری‌بیکن»، وظیفه کمیسیون مذکور، تعیین سلامت روان ترامپ است و از چهار روانپزشک، چهار پزشک و سه عضو دیگر می‌شود که احتمالاً رئیس‌جمهور سابق، معاون رئیس‌جمهور و یک مقام ارشد از دولت قبل آمریکا می‌شود./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا