نادریان: کسی به اندازه پولادگر به تکواندو ضرر نزد

رضا نادریان در مورد دلایل ناکامی تیم ملی مردان در مسابقات جهانی کره جنوبی، گفت: به اعتقاد همه خانواده تکواندو، دلایل این ناکامی سوء مدیریت است. ما در چند وقت گذشته و المپیک با مهره‌های خوبی که در اختیار داشتیم نتوانسته‌ایم نتیجه بگیریم، اما چگونگی استفاده از آنها باعث شده که ما نتیجه نگیریم. چقدر نیروهای خوبی داشته و داریم، اما به‌ علت سوءمدیریت و کارهای خودسرانه و یک‌ طرفه پولادگر، بی‌اعتمادی به بازیکنان و بی‌اهمیت بودن نسبت به ورزشکاران؛ جو بسیار بدی برای تکواندوکاران و مربیان درست کرده است. او متاسفانه همه کارها را خودش برنامه‌ ریزی می‌کند و حالا باعث شده این اتفاقات رخ دهد.

نادریان در ادامه صحبت‌های خود درمورد جو مسمومی که گفته می‌شود در مسابقات مختلف تیم ملی از سوی رئیس فدراسیون به وجود می‌آید و بازیکنان تحت فشار قرار می‌گیرند، گفت: واقعیت این است که این جو مسموم برای کسانی است که تازه وارد تیم ملی می‌شوند، چون آنها با این جو آشنا نیستند و خیلی راحت با شرایط کنار می‌آیند و نتیجه می‌گیرند، اما در ادامه به مشکل می‌خورند. نمونه آن این است که خیلی از ورزشکاران ما در دوره‌های اول که در تیم ملی بوده‌اند را دیده‌ایم که یک سال و دو سال بعد به خاطر اینکه پولادگر نمی‌خواهد هیچ کسی در تکواندو قدرتی پیدا کند و با او رودررو شود، خیلی راحت کنار گذاشته می‌شوند. حتی ورزشکارانی که برای این مملکت افتخارآفرینی می‌کنند، یک دوره بعد از آن موفقیت کنار گذاشته می‌شوند که مبادا با قدرت گرفتن رو در روی رئیس فدراسیون قرار بگیرند. فقط عده‌ای باقی می‌مانند که فرمان‌بر هستند و آنها هم به طریقی پس از مدتی کنار گذاشته می‌شوند. هنوز به خاطر دارم که در مسابقات نوجوانان جهان طوری با من برخورد کرد که من روحیه‌ام را از دست دادم. دانش جلوی من را گرفته بود که گریه نکنم و وارد زمین مسابقات شوم.

نماینده تیم ملی تکواندو در المپیک پکن در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: به نظر شما چه دلیلی دارد که یک رئیس فدراسیون در تمام سفرها باشد؟! من ۵۰ سفر در کنار تیم ملی تکواندو به مسابقات رفتم، تا به‌ حال ندیده‌ام که یک رئیس فدراسیون به این شکل در سفرها باشد! پولادگر در تمام مسابقات رسمی کنار تیم اعزام می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود، افزود: زمانی که من در تیم ملی بودم این مهماندوست بود که می‌خواست مقابل پولادگر بایستد، به خاطر اینکه می‌خواستم راهی مسابقات شوم،اما پولادگر می‌خواست من را خط بزند، اما مهماندوست مخالفت کرد و چمدان‌های خود را جمع کرد تا از اردوی تیم ملی برود، اما پولادگر از حرفش کوتاه آمد.

نادریان در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: احساس بدی که من نسبت به این فرد دارم، قابل بروز نیست. این حرفِ دل خیلی از پیشکسوتان و خانواده تکواندو است، اما به خاطر شرایط آینده خود نمی‌توانند صحبت‌هایی که دلشان می‌خواهد را مطرح کنند. من کاری با او ندارم و صادقانه حرف‌هایم را می‌زنم. هیچ کسی به‌ اندازه پولادگر به جامعه ورزش تکواندو ضرر نزده است. او هیچ دینی بر گردن تکواندو ندارد و فقط بهتر است که از فدراسیون برود. دیگر نیازی نیست او بماند و کاری انجام دهد. پولادگر با رفتنش به تکواندو خدمت بزرگی خواهد کرد.

نماینده تیم ملی تکواندو در المپیک پکن در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: رئیس فدراسیون که با نوع چیدمان در تیم ملی، نوع پوشش بازیکنان، با خانواده آنها و… مسائل دیگر کار دارد، دیگر رئیس فدراسیون نیست. رئیس فدراسیون وظیفه‌اش انجام دادن کارهای بزرگ است، متأسفانه در تمام تورنمنت‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و تمام مسابقات دیگر در بخش‌ مردان و بانوان پولادگر نفر اول اعزام است. این آقا بیشتر دوست دارد جهانگردی کند تا اینکه فدراسیون تکواندو را بچرخاند. از این سفر به آن سفر، از این جلسه به آن جلسه، از این کار به آن کار و…، ‌او چرا نمی‌گذارد کسان دیگری بیایند در راس کار؟ چرا با هادی ساعی مقابله می‌کند؟ چرا می‌آید و تهدید می‌کند که خردش می‌کند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا