اتاق‌های جادویی با قیمت‌های نجومی در رستوران‌های لوکس+عکس

وجود بخش VIP در برخی رستوران‌های لوکس با قیمت ورودی بسیار بالا و بعضا نجومی یکی از مسائلی است که در منطقه شمیرانات استان تهران به چشم می‌خورد. قسمت‌هایی که در محل این رستوران‌ها در نظر گرفته شده و تعرفه یا قانون خاصی در مورد آن‌ها تعریف نشده است. بخش‌هایی ویژه که افراد متقاضی برای حضور در آن و ارائه خدمات باید مبالغ بالایی را که تعرفه آن توسط صاحب رستوران تعریف شده پرداخت کنند؛ مسئله‌ای که رییس اتحادیه رستوران داران و سلف‌سرویس شمیرانات از آن بی اطلاع هستند.

در یکی از این رستوران‌ها اتاقی مجزا در محل رستوران در نظر گرفته شده که مبلغ ورودی آن به ازای هر نفر معادل یک میلیون تومان است و مبلغ تعیین شده با احتساب مواد غذایی است که توسط مشتری سفارش داده می‌شود.

در یکی دیگر از این این رستوران‌ها قسمتی ویژه در نظر گرفته شده که مجموع مبلغ ورودی آن به ازای کلیه افراد (از یک تا شش نفر) معادل ۷۰۰ هزار تومان است و تعرفه در نظر گرفته شده بدون لحاظ هزینه‌ سفارش‌های غذایی است.

علی صبا -رئیس دارندگان رستوران و سلف سرویس شمیرانات- در پاسخ به این پرسش که برخی رستوران‌ها در منطقه شمیرانات قسمت‌های ویژه‌ای را تعریف کرده‌اند و هزینه ورودی خاصی را از مشتریانی که تمایل دارند از این بخش‌ها استفاده کنند اخذ می‌کنند، بیان کرد: از چنین موضوعی اطلاع ندارم و نمی‌توانم اظهارنظری داشته باشم. ابتدا باید از صحت مسئله مطلع شوم و پس از آن در این رابطه صحبت کنم.

وی در ادامه با خودداری از پاسخی شفاف در این رابطه در پاسخ به اینکه آیا به صورت کلی چنین مسئله‌ای توجیه قانونی دارد یا خیر؟ گفت: نمی‌توانم در این رابطه توضیحی داشته باشم چرا که وجود این مسئله ثابت نشده است.

علاوه بر این هر چند رستوران‌های مورد اشاره در منطقه شمیرانات استان تهران واقع شده‌اند اما در گفت‌وگو با سیدعلی اصغر میرابراهیمی -رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تهران- مسئله قانونی بودن وجود چنین بخش‌هایی را در رستوران‌ها جویا شدیم که وی اینگونه پاسخ داد: در شهر تهران با چنین مسئله‌ای روبرو نشده‌ایم اما به صورت کلی در قانون چنین مسئله‌ای تعریف نشده و وجود چنین بخش‌های ویژه‌ای با دریافت هزینه های مختلف غیرقانونی است.

تصویر ذیل مربوط به یکی از دو رستورانی است که هزینه ورودی بخش VIP آن در مجموع معادل ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا