ماسک خانگی مناسب برای پوست‌های چرب

اگر پوست چربی دارید و به دنبال راه‌حلی برای پاکسازی پوستتان هستید پیشنهاد می‌شود از این دو ترکیب خانگی که در ادامه میترا فقیهی، کارشناس آموزش بهداشت در گفت‌وگو با پایگاه خبری «سلامانه» به آن اشاره می‌کند، استفاده کنید. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت سلامانه می‌خوانیم.

ماسک خانگی مناسب پوست چرب شما
برای پاکسازی پوست چربتان از ترکیب لیمو و عسل که پاک‌‌کننده‌ای ایده‌آل برای این نوع پوست است، استفاده کنید. لیمو خاصیت ضدباکتری دارد و تاثیر فوق‌العاده‌ای روی روشن شدن پوست دارد  و چربی صورت را پاک می‌کند. عسل هم منجر به نرمی پوست می‌شود و درصورتی که عامل جوش روی پوست باکتریایی باشد، آن را از بین می‌برد. برای این منظور یک قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق چایخوری آب لیموی تازه مخلوط کنید. سپس آن را روی پوستتان بمالید. برای ۴ دقیقه این محلول را روی پوست ماساژ دهید و بعد با آب ولرم بشویید.
یکی دیگر از بهترین راه‌های درمان خانگی برای درخشان کردن پوست‌های چرب نوشیدن روزانه یک لیوان آب لیموی گرم است که آن را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده‌اید. بهتر است این نوشیدنی را ناشتا و با معده خالی مصرف کنید.  ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در لیمو باعث تمیزی و پاکسازی و همین‌طور آبرسانی به پوست صورتتان می‌شود. پس فراموش نکنید که ترکیب آبلیموی گرم با عسل، تاثیر بسزایی در درخشان کردن پوست‌های چرب مستعد ابتلا به جوش و آکنه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا