نیمه شمالی کشور خنک‌تر می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور به ورود جریانات خنک شمالی و گذر موج بارشی از کشور در ساعات آتی اشاره کرد و گفت: نیمه شمالی کشور که در روزهای گذشته با افزایش دما مواجه شده بود از اواخر وقت امروز خنک‌تر خواهد شد.

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد روند افزایشی دما در نیمه شمالی و سایر بخشهای کشور بوده‌ایم که از اواخر وقت امروز تغییراتی در بخشهای شمالی کشور به‌وقوع می‌پیوندد.

وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز شاهد نفوذ جریانات شمالی و گذر موج بارشی از بخشهای شمالی کشور خواهیم بود که موجب بروز ناپایداریها، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد موقتی در نوار شمالی کشور، شمال غرب و سواحل غربی خزر خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز پنجشنبه نیز دمای هوا در استانهای ساحلی دریای خزر کاهش نسبی می‌یابد و دریای خزر نیز مواج پیش‌بینی می‌شود که مسافران باید به هشدارهای لازم توجه کنند.

به گفته وظیفه، روز جمعه گذر موج بارشی از کشور برخی نقاط شمال غربی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب افزایش ابر و بارش پراکنده برای استانهای واقع در این ناحیه می‌شود.

وی ادامه داد: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه با تقویت جریانات جنوبی و انتقال رطوبت در جنوب سیستان و بلوچستان، شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده باران و وزش باد در این استان خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت آینده شاهد افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی سمنان، اصفهان، قم و مرکزی خواهیم بود که پدیده گرد و غبار برای این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه افزود: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در برخی نقاط، به‌ویژه منطقه زابل با گرد وخاک همراه خواهد بود.

وی، شهرکرد با ۱۲ درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با ۵۱ درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز به بیش از ۳۷ درجه بالای صفر رسید که از فردا روند افزایش دما در پایتخت و نیمه شمالی کشور متوقف خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا