چرا آب معدنی ۲۵ درصد گران شد؟

عموما هیچ کس هنگام خرید آب‌های بسته بندی به اینکه آب آشامیدنی است یا آب معدنی توجهی نمی‌کند و همه این آب‌های بسته بندی را به عنوان آب معدنی می‌شناسند. در حالی که هم آب معدنی و هم آب آشامیدنی از نظر سلامت مورد اطمینان هستند، اما این دو تفاوت جدی در طبیعی بودن یا داشتن برخی مواد اضافه در خود دارند. این در حالی است که قیمت آب معدنی و آب آشامیدنی در بازار یکسان است و شاید همین مسئله، موجب بی‌توجهی خریداران نسبت به تفکیک این دو شده باشد.

به تازگی، اما آب آشامیدنی که معمولا به اشتباه به عنوان آب معدنی در کشور به فروش می‌رسد، طی یک هفته بیش از ۲۵ ٪ گران شده و این نظارت صفر بر این بازار را نشان می‌دهد. در واقع بطری‌های آب آشامیدنی که پیش از این به قیمت ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسید حالا قیمت آن ۷۰۰ تومان شده است.
پیمان فروهر، دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی در این رابطه به خبرنگار ما می‌گوید: این خبر اشتباه است، زیرا که قیمت این آب‌های آشامیدنی سال گذشته به ۶۰۰ تومان افزایش پیدا کرده و حالا امسال با حدود ۱۵ درصد افزایش قیمت به ۷۰۰ تومان رسیده است.»
فروهر ادامه می‌دهد: اصلا امکان افزایش قیمت ۲۵ درصدی را نداریم. قیمت مهم‌ترین مولفه است و یک تولیدکننده امکان نداره که اقدام به چنین کاری کند.
این در حالی است که بسیاری از افراد معتقدند که تا همین روز گذشته، آب معدنی را به قیمت ۵۰۰ تومان خریداری می‌کردند و این موضوع نشان دهنده بی توجهی دبیر انجمن آب معدنی و آشامیدنی نسبت به این مسئله است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا