حیدری: استقلال قهرمان شود جام را به خانه می‌بریم

خسرو حیدری مدت‌هاست که سکوت کرده بود و در مورد مسائل مختلف صحبت نمی‌کرد. این بازیکن طی روزهای اخیر شایعات زیادی را پیرامون خود دید. مثل مربی‌ شدنش در استقلال و خداحافظی‌اش از فوتبال و اینکه مسعود معینی مدعی شده بود وی به همراه رحمتی جدا از سایرین پول گرفته است.

خبرنگار ما در گفت‌وگویی مفصل پیرامون آخرین شرایط تیم استقلال و اردوی آبی‌پوشان در ارمنستان و مسائل مختلف صحبت‌های زیر را انجام داد.

ابتدا از استقلال سال گذشته و شرایطی که به وجود آمده بود،‌صحبت کنید.

می‌دانید که منصوریان با تجربه مربیگری در نفت تهران، تیم ملی امید و حتی پاس همدان جلو آمد و فکر می‌کنم در استقلال خیلی چیزها را تجربه کرد. به خصوص در نیم فصل اول. ما در نیم فصل دوم بیشترین امتیاز را در بین تیم‌ها گرفتیم و توانستیم نائب قهرمان شویم و حتی در آسیا هم خوب نتیجه گرفتیم ولی همیشه همه بازی آخر را نگاه می‌کنند که متاسفانه در مسابقه آخر آسیایی ما اتفاقی افتاد که شاید تا سالیان سال این اتفاق برای تیم دیگری نیفتد. می‌دانم که هواداران‌مان خیلی ناراحت شدند و امسال مطمئنا علی منصوریان برنامه‌ای دارد که دیگر این شرایط را تجربه نکند و استقلال را به روزهای اوجش برساند. البته می‌دانم این کار، کار کوچکی نیست و حتی هنگامی که آقای قلعه‌نویی به استقلال آمد بعد از ۳ سال توانست استقلال را قهرمان کند. او ۲ سال استقلال را نائب قهرمان کرد و در سال سوم به عنوان قهرمانی رسیدیم.من مطمئنم هواداران منصوریان را دوست دارند و به او کمک می‌کنند که او تیمی خوب را روانه مسابقات کند. سال گذشته تیم ما خیلی جوان بود ولی امسال ترکیبی از بازیکنان باتجربه دلسوز و جوانان است که مطمئنا حرف‌های زیادی خواهد داشت.

می‌شود از این استقلال به عنوان مدعی جدی قهرمانی یاد کرد؟

هیچ تیمی نمی‌تواند تا فصل شروع نشده بگوید قهرمان می‌شود ولی فکر می‌کنم تیم ما امسال خیلی کامل‌تر شده و به قهرمانی نزدیک شده‌ایم. سال گذشته ما جایی قول قهرمانی ندادیم و حتی خود آقای منصوریان هم در این زمینه حرفی نزد ولی امسال تمام سعی‌مان را می‌کنیم که برای استقلال جام بیاوریم.

سال گذشته استقلال فصل را خوب شروع نکرد ولی به نظر می‌رسد امسال با ذهنیت تجربه سال گذشته وارد مسابقات می‌شوید که دیگر آن اتفاق نیفتد، درست است؟

شک نکنید که امسال شرایط متفاوت است پارسال ما هفته‌ای اول لیگ را خیلی بد شروع کردیم ولی امسال محکم قدم برمی‌داریم. ما در نیم‌فصل قبل نتوانستیم یار بگیریم و پنجره نقل و انتقالات بسته شده بود. شما ببینید بازیکنی مثل جباروف چقدر می‌توانست به ما کمک کند ولی متأسفانه نشد. مطمئنا امسال فصل را محکم شروع می‌کنیم و در هر سه جام می‌توانیم مدعی باشیم.

دوست داریم بدانیم واقعا فوتبالت را در استقلال تمام می‌کنی؟

خیلی دوست دارم در باشگاهی که سال‌ها زحمت کشیدم و تمام افتخاراتم در آن است از فوتبال خداحافظی کنم ولی فوتبال هر هفته‌اش یک اتفاق را شامل می‌شود، نمی‌شود از حالا برای دو هفته دیگر برنامه‌ریزی کرد. فوتبال روزانه است و حتی هفتگی هم نیست. یادم می‌آید برای ما مثال زدند که ممکن است همیشه خوب باشی اما به محض اینکه دو هفته بد بازی کنی مردم از شما انتقاد کنند. همیشه باید در اوج باشی که به اهدافت برسی، من هم مطمئناً وقتی پارسال قراردادم را که سه ساله امضاء کردم تصمیم گرفتم در باشگاه محبوبم از فوتبال خداحافظی کنم و حالا باید ببینیم قسمت چه می‌شود.

حتماً‌ شنیدی که گفتند خسرو حیدری قصد دارد مربی شود و این فصل برای استقلال بازی نمی‌کند.

این مساله چیزی نیست که بخواهم در موردش حرف بزنم. وقتی چیزی مطرح نشده و حرف از پایه غلط است به نظر شما من چرا باید پاسخی به این مسائل بدهم؟دیدید که در مورد جباری هم آنقدر شایعه درست کردند که جباری کفشهایش را آویخت و طوری وانمود کردند که فوتبالش تمام شد و … اما حالا جباری در حال تمرین کردن کنار بقیه بازیکنان و اتفاقا خیلی هم سرحال است.به نظرم در مورد چیزی که درست نیست صحبت نکنم بهتر است.

حالا که با امید ابراهیمی فامیل شده‌اید و او هم از میادین دور است، کمی حس مسئولیتت نسبت به او بیشتر شده است، این حرف را قبول داری؟

قبول دارم. ما به عنوان بزرگ‌ترهای تیم باید از تمام بازیکنان حمایت کنیم و امید هم یک جورهایی با من فامیل شده است البته امید واقعاً‌ نیازی به حمایت من ندارد و تمام هواداران پشت او هستند. در این سه سال فکر می‌کنم بهترین بازی‌ها را برای استقلال انجام داده و توانسته راهی را برود که در بین مردم محبوب شود. امیدوارم او زودتر خوب شود و بتواند به استقلال کمک کند.

فکر می‌کنم امسال اگر قهرمان شوید دو نفری جام را به خانه ببرید! 

می‌خندد. بله شاید،اصلا نصف جام را من می‌برم و نصف دیگرش را امید! شاید هم یک هفته جام دست من باشد و یک هفته دست او ولی این‌ها شوخی است، ان‌شاءالله که قهرمان شویم مهم این است که استقلال قهرمان شود  بقیه مسائل زیاد مهم نیست.

حتما شنیدی که مسعود معینی طی روزهای اخیر مصاحبه‌ای انجام داد و مدعی شد تو و مهدی رحمتی به صورت جداگانه پول گرفتید یا زیرمیزی از باشگاه پول دریافت می‌کردید. 

من فکر می‌کنم هیچ بازیکنی در استقلال الان به اندازه من از باشگاه طلبکار نباشد. یکسری‌ها رفته‌اند و طلب دارند و هنوز نگرفتند ولی من که در حال بازی در استقلال هستم فکر می‌کنم حدود یک میلیارد تومان از استقلال طلبکار هستم. اینکه آقای معینی گفته بودند که حیدری و رحمتی پارسال پول گرفته بودند بخشی از مطالبات‌مان بود مگر می‌شود باشگاه پول اضافی به بازیکن بدهد؟ استقلال و پرسپولیس معروف هستند که نصف پول بازیکنان را نمی‌دهند. ما هم به خاطر مردمی‌بودن باشگاه همیشه سکوت کردیم و فکر نمی‌کنم هوادار استقلال یک بار از من شنیده باشد که پولم را می‌خواهم یا مصاحبه‌ای کرده باشم یا خدایی ناکرده کسی را تهدید کنم. چه زمانی که پول بوده و چه زمانی که نبوده عکس‌العملی نشان ندادیم چون از این باشگاه به خیلی چیزها رسیدیم و نیازی به اعتراض نیست. باز هم تأکید می‌کنم تنها کسی هستم که در بین بازیکنان بیشترین طلب را دارم و کوچک‌ترین اعتراضی هم نکردم.

امسال مجتبی جباری و پژمان منتظری به استقلال برگشتند و تو و رحمتی هم به عنوان بزرگ‌تر در تیم مانده‌اید نقش این نفرات در استقلال فصل جدید چقدر تأثیرگذار است؟

مهم‌ترین مسئله که رخ داده است  چند نفر از نسل دهه ۸۰ کنار هم جمع شده‌ایم من و رحمتی که چندین سال بوده‌ایم و جباری و منتظری هم از قدیمی‌های تیم هستند که دلشان برای تیم می‌سوزد. من حضور این دو نفر را به فال نیک می‌گیرم و مطمئن هستم آنها تأثیرشان را بر تیم می‌گذارند. شنیده‌ام که بعضی‌ها می‌گویند حضور باتجربه‌ها در تیم ممکن است حاشیه‌ساز باشد اما مطمئن باشید که ما ۴ نفر همفکر هستیم و فقط به قهرمانی استقلال فکر می‌کنیم.

این روزها صحبت از برگزاری دربی در کشور آلمان است شاید اگر دست خود بازیکنان و مربیان بود همه با برگزاری آن مخالفت می‌کردند ولی چون برای باشگاه بار مالی خوبی دارد، این مسابقه باید انجام شود،خودت آن دیدار را چطور ارزیابی می‌کنی؟

برگزاری این مسابقه خیلی به ما کمک می‌کند و شنیده‌ام که گفته‌اند هواداران قرار است ارنج تیم‌ها را انتخاب کنند. درست است که دربی همیشه مهم است ولی این بازی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. من قبول دارم که این بازی همیشه برای هواداران دو تیم حیثیتی بوده ولی مطمئنا باشگاه‌ها به جنبه مالی این مسابقه توجه کردند که در طول فصل دچار مشکل نشوند. یک مسابقه پیش فصل خوب هم برای دو تیم است و محک خوبی برای دو تیم محسوب می‌شود.

از شما نخواسته‌اند که بازی مساوی شود؟

با خنده.نه، هیچ وقت نمی‌شود دو تیم با هم هماهنگ کنند که بازی مساوی شود و این موضوع اصلاً‌ شدنی نیست.

صحبت خاصی باقی مانده؟

ما تمرینات خوبی را در ارمنستان پشت سر می‌گذارم و خود را مهیای لیگ می‌کنیم. امیدوارم امسال هواداران استقلال مثل سال گذشته از ما حمایت کنند و پا پس نکشند و آنها اطمینان داشته باشند که فکر و ذکرمان موفقیت و قهرمانی استقلال خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا