نقوی‌حسینی: عربستان عامل اصلی بحران‌های منطقه‌ای است

سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استمرار مواضع تند عربستان سعودی علیه قطر، گفت: دولت عربستان که قاتل مردم یمن و سوریه و حامی اصلی تروریزم در منطقه به شمار می‌آید باید در رفتار منطقه‌ای خود تجدید نظر کند و بداند که ملت‌های منطقه نمی‌تواند حمایت‌های پی در پی آنها از تروریزم قبول کنند.

وی با بیان اینکه، عربستان قصد دارد به عنوان حامی ترویزم تمام کشورها را علیه جریان مقاومت بسیج کند، گفت: عربستان عامل اصلی بحران‌های منطقه‌ای است؛ امروز سوریه گرفتار سیاست‌های ضدامنیتی عربستان است؛ دولت سعودی با حمایت‌های همه جانبه خود از تروریست‌ها منطقه غرب آسیا را ناامن کرده و این مسئله‌ای است که دولت سعودی را گرفتار خواهد کرد.

نقوی گفت: عربستان در مواضع خود علیه قطر دچار تکرار اشتباهات گذشته است چرا که شرایطی که سعودی‌ها برای قطر طرح کرده‌اند به هیچ عنوان منطقی نیست؛ عربستان پیش از آنکه برای قطر شرط و شروط تعین کند باید ابتدا حمایت خود از تروریست‌ها را متوقف کند و جنایت علیه مردم یمن را تمام کند. سعودی‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانند در عین جنایت علیه مردم یمن و سوریه مدعی صلح در منطقه باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان گفت: جمهوری اسلامی خواهان صلح و ثبات در منطقه است و گفت‌وگو را بهترین راه برای پایان مناقشات می‌داند منتهی دولت سعودی‌ هیچ اعتقادی به گفت‌وگو و ثبات در منطقه ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا