چه کسانی بیشتر در معرض سرطان پوست قرار دارند؟‌

تازه‌ترین مطالعات نشان داده است افرادی که بیماری پارکینسون دارند، بسیار بیشتر از دیگر افراد در معرض ابتلا به سرطان پوست قرار دارند. نرخ سرطان پوست به علت عدم محافظت از پوست در برابر نور خورشید افزایش یافته است؛ با این حال افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در معرض خطر بیشتری هستند.

با توجه به تحقیقات جدید، برعکس این ماجرا نیز اثبات شده است افراد مبتلا به سرطان پوست دارای خطر بالاتری برای ابتلا به پارکینسون هستند.

بر اساس یافته‌های جدید محققان کلینیک مایو آمریکا، بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون چهار برابر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری سرطان پوست “ملانوما” در مقایسه با افراد بدون این بیماری هستند.

نتایج مطالعاتی یک تیم تحقیق از بررسی شیوع بیماری “ملانوم” در ۹۷۴ بیمار در مقایسه با ۲۹۲۲ فرد سالم از وجود رابطه بین پارکینسون و ملانوما دفاع می‌کند؛ به گفته محققان این مطالعه، به احتمال خیلی قوی ناهنجاری‌های رایج زیست محیطی، ژنتیکی یا سیستم ایمنی موجب بروز این دو مشکل در فرد می‌شود، اما زمان نیاز است تا مطالعات بیشتر برای تأیید این رابطه صورت گیرد.

لورن دالوین نویسنده اول این مطالعه می‌گوید: «پژوهش‌های آینده باید بر شناسایی ژن‌های رایج، واکنش‌های ایمنی و اثرات محیطی که ممکن است این دو بیماری را به یکدیگر مرتبط کند، تمرکز کنند؛ همچنین اگر ما بتوانیم علت ارتباط بین بیماری پارکینسون و “ملانوم” را دقیقا مشخص کنیم، بهتر می‌توانیم از میزان احتمال افراد به یکی از این دو بیماری مطلع شویم و راهکارهای لازم را به کار ببریم».

هر ساله صدها هزار نفر در جهان مبتلا به بیماری سرطان پوست تشخیص داده می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا