سالروز دفن فوتبال برزیل به دست ژرمن ها

در چنین روزی  و در ادامه تقویم فوتبالی جهان به سراغ اتفاقات مهمی می‌رویم که در این روز رخ داد. در آلمان ضرب المثلی هست که می‌گوید “اگر می‌خواهید اشک یک برزیلی را در بیاورید، کافی است به او بگویید ۸ جولای!” در چنین روزی عجیب‌ترین و پرگل‌ترین دیدار نیمه نهایی تاریخ جام جهانی رخ داد؛ جایی که سلسائو نه تنها در بلوهوریزنته تحقیر، بلکه همانجا دفن شد.

باورکردنی نبود ولی تیم ملی آلمان توانست در شبی که تیاگو سیلوا و نیمار در ترکیب برزیل به دلیل محرومیت و مصدومیت به میدان نرفتند، ۷ بر یک برزیل را شکست دهد تا یک تحقیر تاریخی برای میزبان رخ دهد و آلمان با روحیه بالا به دیدار نهایی برسد و حریف آرژانتین شود. بعد از این دیدار تا مدت‌ها صحبت از این دیدار بود و خیلی‌ها به تمسخر فوتبال برزیل و بیان قدرت ژرمن‌ها پرداختند.

در این روز میرسلاو کلوزه در خاک برزیل با گلزنی توانست رکورد رونالدو را نیز بشکند و برترین گلزن تاریخ جام جهانی شود و شب ناکامی برزیل را تکمیل کند.

در چنین روزی فوتبال آلمان توانست قهرمانی دیگری در جام جهانی را تجربه کند. در سال ۱۹۹۰ دو تیم آلمان و آرژانتین به دیدار نهایی راه یافتند و در حالی که بازی با تساوی بدون گل رو به اتمام بود، آندریاس برمه با پنالتی خود در دقیقه ۸۵ توانست تیمش را پیش بیندازد و آلمان با برتری یک بر صفر در این دیدار قهرمان جام جهانی شود.

در چنین روزی تیم ملی فرانسه نیز موفق شد ترمز کرواسی را بکشد و در حالی که ابتدا با گل داور شوکر از این تیم عقب بود، لیلیان تورام دو بار برای تیمش گلزنی کرد تا فرانسه به دیدار نهایی برسد.

در چنین روزی تیم ملی ایتالیا توانست با دو گل پائولو روسی با برتری برابر لهستان به دیدار نهایی جام جهانی ۱۹۸۲ صعود کند. روسی در این رقابت‌ها در حالی چهره بود، که قبل از برگزاری جام جهانی مدتی را در زندان سپری کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا