خبری خوش برای معلمان مدارس غیردولتی

حسن مسعودی در رابطه با بیمه معلمان مدارس غیردولتی اظهار کرد: برخی معلمان شاغل در مدارس غیردولتی بیمه نیستند اما این بدان معنا نیست که هیچ یک از معلمان مدارس غیردولتی بیمه نباشند.

وی افزود: در قانون مدارس غیردولتی که سال گذشته دائمی شد، آموزش و پرورش موظف شد تا آئینامه‌هایی را برای برخی از مواد آن تهیه و به تصویب هیئت وزیران برساند که بر این اساس آئینامه‌ای در رابطه با مدارس و مراکز غیردولتی تهیه شده و بحث بیمه کارکنان در آن مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: مطابق با آئیننامه مدارس و مراکز غیردولتی تمام کارکنان تمام‌وقت که فاقد پوشش بیمه هستند حتماً باید از مزایای قانون تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

مسعودی با اشاره به این که ۲۰۰ هزار نفر در مراکز و مدارس غیردولتی فعالیت می‌کنند تصریح کرد: تعدادی از این افراد هنوز بیمه نشده‌اند. همچنین کارکنان مدارس غیردولتی تمام وقت یا پاره‌وقت هستند که افراد تمام وقت باید از مزایای قانون تامین اجتماعی به صورت کامل و افراد پاره‌وقت باید متناسب با ساعاتی که کار می‌کنند از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در تجمعات اخیر معلمان مدارس غیردولتی شاهد بودیم که آنها انتظار داشتند مانند سایر کارکنان دستگاه‌های دولتی بیمه شوند. اما قانونگذار مشخص کرده که نحوه بیمه آنها چگونه باشد و ما نیز در آئینامه اجرایی مدارس غیردولتی آن را مطرح کرده‌ایم.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: تمام افرادی که در مدارس غیردولتی فعالیت می‌کنند با شروع سال تحصیلی ۹۶-۹۷ در هر شرایطی که باشند حتماً بیمه خواهند شد و موسسان مدارس غیردولتی وظیفه بیمه آنها را برعهده دارند.

مسعودی مطرح کرد: اگر فردی تمام روزهای هفته را در مدرسه فعالیت کند به صورت تمام وقت بیمه خواهد شد و افرادی که به صورت پاره وقت در مدرسه حضور دارند متناسب با ساعات و روزهایی که فعالیت می‌کنند بیمه خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا