بهره‌برداری از ۲۰۰۰ کلاس درس در ۴ استان محروم

محمد تقی نظرپور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در ۴ استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و جنوب کرمان از لحاظ فضای آموزشی شرایط نامناسبی داریم اظهار داشت: برای محرومیت‌زدایی از این مناطق به همت و اعتبار مناسب نیاز داریم تا در یک چشم‌انداز ۵ ساله در برنامه ششم این استان‌ها را به استاندارد لازم فضای آموزشی کشور برسانیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد از مجموع ۵۵۱۳ پروژه، بتوانیم تا مهر ۹۶، چیزی حدود ۲۰۰۰ کلاس درس را در این چهار استان به بهره‌برداری برسانیم.

نظرپور در خصوص تعهدات بنیاد برکت و علوی بیان داشت: بنیاد برکت ۱۱۰۰ مدرسه و بنیاد علوی ۱۰۰۰ کلاس درس را تعهد کرده‌اند و در این تعهدات، ۵۰ درصد اعتبارات را دولت و ۵۰ درصد را بنیادها پرداخت می‌کنند و اگر اعتبارات به موقع تأمین شود امیدواریم که پروژه‌ها هم به موقع به نتیجه برسد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اضافه کرد: تعمیرات مدارس یک موضوع بسیار جدی است؛ ما فضای آموزشی را می‌سازیم اما اگر اعتبار تعمیر آنها را تأمین نکنیم به سرعت به سوی فرسودگی فضا پیش می‌روند.

وی با بیان اینکه می‌توانیم در فصلی که مدارس غیرفعال است تعمیرات را انجام دهیم، گفت: با بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که با توجه قدمت مدارس در سراسر کشور چیزی حدود ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تعمیرات اساسی مورد نیاز است.

نظرپور تصریح کرد: با خیّرین مدرسه‌ساز مذاکراتی داشتیم و برخی از آنها تعهد پرداخت هزینه نگهداری مدارس و تعمیرات را قبول کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا