آینده خوبی در انتظار نساجی نیست/ نساجی برای حضور در لیگ برتر برنامه مدون ندارد

رضا نجفی‌کوتنایی طی گفت‌وگویی در ارتباط با وضعیت تیم فوتبال نساجی مازندران و دغدغه هواداران این تیم اظهار کرد: با توجه به شرایط حال حاضر این تیم و اقدامات در دست اجرا آینده چندان مناسبی برای این تیم متصور نیست.

وی تصریح کرد: تیم‌های که قرار است یک‌ساله بسته شود و همه عوامل تیم از بازیکن و سرمربی تغییر کنند، در نهایت نتیجه مناسبی به دست نمی‌آورند.

این کارشناس فوتبال کشور خاطر نشان کرد: برای دست‌یابی به نتیجه مطلوب انتظار بود که با بازیکنان جوان قرار داد بسته می‌شد و مدت زمان قرار داد سه تا پنج ساله تعیین می‌شد.

وی با اعلام اینکه جوان‌گرایی و سرمایه‌گذاری مناسب یکی از مولفه‌های اساسی در باشگاه داری است، گفت: انعقاد قرارداد سه ساله با بازیکن جوان داری انگیزه، زمینه‌ای را فراهم می‌کرد که بازیکنان برای باشگاه با جان و دل بازی کنند.

مدیر سابق تیم‌های فوتبال داماش گیلان و تهران خاطر نشان کرد: متولیان باشگاه باید با بازیکنان طوری رفتار کنند که بازیکن به باشگاه علاقه داشته باشد.

وی با اعلام اینکه برای داشتن تیم یک دست اینطور نیست که ظرف سه ماه بازیکن خریداری شود، افزود: با بررسی وضعیت تیم پرسپولیس که در مدت سه سال نتیجه مناسب می‌گیرد می‌توان به خوبی اعلام کرد که روش تیم‌داری مناسب در این باشگاه در این چند سالی است که رعایت می‌شود.

نجفی‌کوتنایی خاطر نشان کرد: از زمان حضور برانکو شاکله اصلی این تیم حفظ شد، در طول سال، سه یا چهار بازیکن به این تیم اضافه می‌شود.

وی یادآور شد: برانکو بازیکنان جدید و جوان را در کنار تیمش حفظ می‌کند که با شرایط تمرینی و بازی این تیم آشنا می‌شوند، در حال حاضر در هر پستی دو یا سه بازیکن ذخیره بسیار مناسب دارد، به نوعی بازیکن سازی در کنار موفقیت‌های این تیم در حال انجام است.

این کارشناس فوتبال بیان کرد: تیم فوتبال نساجی مازندران برای پویایی نیاز دارد که برنامه مدون از مربی‌های که به‌کار گیری می‌کند، درخواست کرده، در کنار تامین دغدغه‌های هواداران به فکر بازیکن سازی و حفظ شانیت این تیم هم باشد.

وی با اعلام اینکه تیم‌های جوان در لیگ یک بسیار موفق هستند، افزود: تیمی که با میانگین سنی ۲۳ تا ۲۴ در لیگ یک حضور پیدا می‌کند، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد،تیم داری بازیکن جوان اگر نتواند در یک دوره نتیجه بگیرد پس از دریافت نتیجه مطلوب در لیگ یک در لیگ برتر هم بسیار موفق هست و این تجربه به خوبی ثابت کرد.

مدیر سابق تیم‌های فوتبال داماش گیلان و تهران اضافه کرد: نساجی مازندران نیاز به برنامه بلند مدت چند ساله دارد، اگر قرار است که تیم بسته شود و در رتبه چهار و پنجم باقی بماند دلیلی برای بازی کردن با احساسات مردم ندارد، اگر متولیان نساجی برنامه‌ای برای حضور در لیگ برتر ندارند صادقانه این موضوع را با مردم در میان بگذارند.

وی یادآور شد: تیم فوتبال نساجی مازندران سال‌های سال بدون برنامه‌ریزی مدون در بازی‌های لیگ حضور می‌یابد، از سال ۹۰ متولیان این تیم برنامه‌ریزی کرده بودند که این تیم در لیگ برتر حضور داشته باشد و از آن زمان تاکنون ۶ سال گذشته است.

نجفی اضافه کرد: برای حضور تیم فوتبال نساجی مازندران در لیگ برتر نیاز به برنامه‌ریزی بلند مدت است و کسی در این مدیریت فنی تیم به‌کارگیری شود که به تیم‌های پایه هم اشراف داشته باشد، از طرفی فردی مربیگری تیم لیگ پایه را در اختیار داشته باشد که تفکراتش با سرمربی اصلی تیم نزدیک باشد.

وی ادامه داد: اگر قرار است که بازیکن جوان به اسکلت تیم اضافه شود، بازیکن با نوع تمرینات تیم بیگانه نباشد، این موضوعات نیاز به برنامه‌ریزی داشته و بدون برنامه‌ریزی امکان موفقیت به دست نمی‌آید.

کارشناس فوتبال در پایان گفت: دلیل عدم نتیجه گیری نساجی از سال ۹۰ تاکنون نداشتن برنامه مدون هست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا