سهم ۵۰ درصدی سه استان شمالی از خرید کلزا در کشور

سید محمد جعفری در گفت‌وگو با مازند اصناف اظهار کرد: شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور از ابتدای سال‌جاری تاکنون مقدار ۱۴۸ هزار و ۷۰۲ تن کلزا در کشور خریداری و قریب به ۳۷ هزار میلیارد ریال به کلزاکاران پرداخت کرد.

وی با اشاره به این میزان خرید کلزا در سطح کشور، افزود: نزدیک به نیمی از کلزای کشور در سطح منطقه دو یعنی استان‌های مازندران، گلستان و سمنان خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت غله‌ و‌ خدمات بازرگانی منطقه دو کشور، تصریح کرد: ۶۹ هزار و ۴۵۶ تن کلزا در منطقه دو کشور خریداری شد که از این مقدار، ۱۹ هزار و ۳۶۰ تن در مازندران، ۵۰ هزار و ۱۹ تن در گلستان و ۷۷ تن نیز در سمنان انجام شد.

پرداخت بیش از ۴۱۳ میلیارد ریال به گندمکاران مازندرانی

جعفری در ادامه عنوان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون میزان ۷۹ هزار و ۷۱۸ تن گندم نیز به‌صورت خرید تضمینی از کشاورزان مازندران خریداری شد.

وی افزود: با پیگیری‌های به‌عمل آمده تاکنون مبلغ ۴۱۳ میلیارد و ۸۱۷ میلیون ریال از مطالبات گندمکاران استان مازندران پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت غله‌ و‌ خدمات بازرگانی منطقه دو کشور خاطرنشان کرد: نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری بر اساس دو درصد افت غیرمفید و ۴ درصد افت مفید، ۱۳ هزار ریال است که پرداخت بهای گندم تحویلی از طریق بانک کشاورزی انجام می‌شود.

جعفری در پایان گفت: مابقی مطالبات گندمکاران استان نیز بزودی به حساب آنها واریز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا