همکاری ایران با کشوری که دست در دست دشمن دارد/ موضع منفعلانه وزارت خارجه همچنان ادامه دارد!

در حالی دولت تدبیر و امید دلخوش به دیپلماسی است که توهین‌های مکرر مسئولان بلندپایه کشورهای دنیا به دیپلمات‌ها و مردم کشور همچنان ادامه دارد.

نشست منافقان در فرانسه، توهین شارلی ابدو به پیامبر اکرم(ص)، نقض‌های مکرر برجام، تحریم‌های شدید آمریکا و اتحادیه اروپا و غیره بخشی از عدم اقتدار و انفعال دولت در برابر کشورهایی است که شاید و تنها بر اساس حدس و گمان می‌خواهند با مذاکره و معامله وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشند.

مهدی رضازاده کارشناس ارشد مسائل سیاسی در مورد موضوع فرانسه و تحولات اخیری که بعد از سفر ظریف به پاریس اتفاق افتاد و حواشی به دنبال آن اظهار کرد: هر زمان که نسبت به دشمنان عقب‌نشینی صورت گرفت، مشکلات فراوانی برای ما ایجاد شد.

وی با بیان اینکه اگر این بازگشت به عقب‌ها و عقب‌نشینی‌ها ادامه‌دار شود، دشمن خیال‌های خام در سر می‌پروراند، گفت: تاریخ همکاری با کشوری مانند فرانسه جز شکست برای جمهوری اسلامی ایران به همراه نداشت.

دولت در حال پیمودن مسیر خارج از خط انقلاب است

رضازاده با اشاره به اینکه دولت در حال پیمودن مسیر اشتباه و خارج از خط انقلاب است، تصریح کرد: دولتمردان جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به عواقب و تبعات کارهای خود پاسخگو باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه محور باید ولایت فقیه باشد، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی در فرانسه گرد هم جمع آمدند و وزارت خارجه ایران نسبت به این موضوع منفعل است.

وی افزود: چطور می‌شود کشوری با جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های مختلف اقتصادی و سیاسی داشته باشد اما دست دوستی به دشمن اصلی نظام دهد.

سیدعباس حسینی دانش‌آموخته رشته تاریخ نیز در گفت‌و‌گویی با اشاره به حضور منافقان در کشور فرانسه و انفعال دولت تدبیر نسبت به آن، اظهار کرد: تا زمانی که با دیپلماسی لبخند به این وضعیت پیش رود مشکل پابرجا است.

وی با بیان اینکه دیپلماسی لبخند در نهایت به نتیجه نمی‌رسد و اتلاف ۸ ساله زمان تنها رهاورد آن است، گفت: زمانی که شارلی ابدو به پیامبر اکرم توهین می‌کند و ظریف با وزیر خارجه سابق آمریکا در پاریس قدم می‌زند و موضعی نمی‌گیرد باید منتظر اقدام‌های هجومی‌تر از کشورهای مختلف مانند فرانسه باشیم.

حسینی گفت: تاریخ نشان داده است که فرانسه هیچ‌گاه قابل اعتماد نیست و هیچ‌گاه دوست‌های خود را رها نکرده و به جمهوری اسلامی ایران نمی‌پیوندد چرا که منافع آنها در ارتباط با مستکبران دنیا است.

به گزارش بلاغ، امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران به دلیل مواضع شفاف رهبری، ایستادگی مردم و نهادهای قدرتمندی است که امنیت ایران را تامین کرده‌اند، نه دیپلماسی که موشک‌ها را نادیده می‌گیرد و با لبخند نمی‌تواند حق حدود ۶۰۰ نفر از حجاج شهید را از رژیم جعلی آل سعود گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا