آزادی به معنی ورود به حریم دیگران نیست/ انتظار محبت از سوی آمریکا خبط آشکار است

حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار، با اشاره به موضوع حجاب، اظهار کرد: وضع نامشخصی از حجاب امروز در جامعه مشاهده می‌شود و موجب تحریک جوانان شده است.

وی با اشاره به اینکه بی‌حجابی از سوی مردان نیز حرام است، تصریح کرد: بی‌حجابی مختص به مردان و زنان نیست و باید همه مراقب باشند تا موجب تحریک جنس مخالف نشوند و در قرآن نیز برای حفظ حجاب به هر دو جنس دستور داده شده است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه برخی از مومنان در مساجد نیز حرمت حجاب را زیر سوال برده‌اند، گفت: چرا در برخی مساجد به بهانه دیدن خطیب پرده‌ها را از میان مردان و زنان برداشته‌اند.

جلالی با اشاره به اینکه برخی تصور می‌کنند حجاب مخالف با حقوق زن است، اظهار کرد: اینها سخنان دشمنان اسلام و طالب فحشا و منکرات است و کسانی می‌زنند که به اسلام و عصمت زن‌ها اعتقاد ندارند و می‌خواهند بانوان وسیله‌ای برای عیاشی و خوش‌گذرانی آنها باشند.

وی با بیان اینکه آزادی به معنی ورود به حریم دیگران نیست، افزود: شخصیت زن به آزادی و ولنگاری غربی با بی‌حجابی نیست، بلکه این یک آزادی استکباری محسوب می‌شود، در حالیکه کسی با پیشرفت و ترقی زنان مخالف نیست و تنها با فحشا و فساد مخالفت می‌کنیم.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه مسئولان کشور چرا مراقب هجمه‌های فرهنگی نیستند، اظهار کرد: مسئولان در حال حاضر چه کاری برای کنترل این امر کرده‌اند و چرا کسی پاسخگو نیست.

جلالی با بیان اینکه امروز مسئله حجاب در حاشیه قرار گرفته است، تصریح کرد: مردم و مسئولان باید به مسئله حجاب اهمیت دهند و یکی از راه‌های اساسی انحراف برای جوانان عدم رعایت حجاب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۱ تیرماه و شهادت جمعی از مسلمانان در مسجد گوهرشاد مشهد، گفت: رضاخان در ابتدای روی کار آمدن چهره مذهبی داشت و زمانی که قدرتمند شد به آرامی با اسلام مخالفت می‌کرد و در نهایت با دستور غربی‌ها بحث کشف و ممنوعیت حجاب را صادر کرد.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: ۲ تا ۵ هزار نفر در آن روز شهید و هزار و ۵۰۰ نفر دستگیر شدند اما گفتند چادر از سر بر‌نمی‌داریم و امروز ما در برابر شهدای گوهرشاد، انقلاب و دفاع مقدس مسئول هستیم.

جلالی با اشاره به اینکه توصیه شهدا حفظ عفاف و حجاب است، اظهار کرد: چرا ما مسلمانان و شیعیان بی‌خیال شدیم، این موارد نشانه پیشرفت و ترقی نیست.

وی با بیان اینکه دشمنان در کودتای نوژه می‌خواستند انقلاب را از بین ببرند، گفت: از همان ابتدای انقلاب آمریکا تلاش کرد تا این کشور شکست بخورد و کودتای نوژه، تحریم‌های اقتصادی، تحریک ضدانقلاب، کمونیست‌ها، ساواکی‌ها و سلطنت‌طلب‌ها، تقویت منافقان، سرنگونی هواپیماها و غیره از جمله آنها است.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه توقع عدالت، محبت و رعایت ضوابط بین‌المللی از این استکبار جهانی نباید داشته باشیم، تصریح کرد: در هر کجای دنیا جنایت و جنگ وجود دارد ردپای آمریکا مشخص و انتظار محبت از سوی این کشور خبط آشکار است.

جلالی با بیان اینکه مسئولان باید دقت کنند که آمریکا قابل اعتماد نیست، گفت: در انعقاد قرارداد مسئولان باید به این نکته حساس توجه کنند که آمریکا و دوستانش قابل اعتماد نیستند و مواظب باشند منافع ملت از روی غفلت نادیده گرفته نشود.

وی با اشاره به دیدار رهبری با مسئولان قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: مسئولان قوه قضائیه برای دفاع از حقوق مردم باید ورود کنند و اصل امر به معروف و نهی از منکر که جز ماده ۸ قانون اساسی کشور است نیز نباید نادیده گرفت.

امام جمعه فریدونکنار افزود: برخی‌ها از قانون اساسی دم می‌زنند اما تا زمانی که به امر به معروف و نهی از منکر می‌رسد به آن توجهی ندارند.

جلالی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه با قانون شکنان باید با جدیت برخورد کنند، گفت: در مباحث نظارتی نیز مسئولان باید برای ضایع نشدن حقوق مردم تلاش بیشتری کنند.

وی با اشاره به آزادی موصل در عراق، نیز اظهار کرد: آزادی موصل پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت بود.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه نقش مرجعیت در این پیروزی بزرگ بسیار پررنگ بود، تصریح کرد: در طول سه سال جبهه مقاومت و ملت با کمک گرفتن از ایمان و حضور در جبهه‌ها توانستند داعشی‌ها را با شکستی سنگین روبه‌رو کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا