دولت در اخذ ماليات عدالت را رعايت کند/ حمله موشکی سپاه، نمایش نگاه منطقی و جهادی اسلام

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان نکا با اشاره به دیدار اخیر فرماندهان و سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عملیات موشکی به مواضع داعش در سوریه، اظهار کرد: نکات مهمی در این جلسه مطرح شد که باید به آن‌ها توجه شود.

وی بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب که این اقدام موشکی را عبادت رمضان خوانده بود نگاه اسلام به مقوله عبادت دانست و افزود: اسلام فقط به نماز نمی‌گوید عبادت، اگر شما با دشمن جهاد کنید، این جهاد بزرگترین عبادت است.

امام جمعه نکا با بیان مراتب مختلف عبادت در عرصه‌های مختلف در اسلام، خاطرنشان کرد: از نگاه اسلام فعالیت انسان در زمین یا محل کار مانند تدریس و درس خواندن نیز نوعی عبادت محسوب می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در بخشی دیگر هدف فرماندهان دقت در عدم خسارت به غیر نظامیان و مردم عادی عنوان شده که این همان منطق اسلام است چراکه اسلام سعی می‌کند اگر با دشمن می‌جنگد مردم عادی که بیگناه هستند آسیبی نبییند.

وی گفت: حال این حرکت را با کاری که آن ناو جنگی آمریکایی انجام داده و هواپیمای مسافربری با ۳۰۰ مسافر را هدف قرار می‌دهد مقایسه کنیم که آدم‌های بیگانه بعد از آن به فرمانده ناو جایزه داده و او را تشویق کردند.

محمدی لائینی این اقدامات را نشانه‌ای از حقانیت جمهوری اسلامی و باطل بودن دشمنان برشمرد و تصریح کرد: اینها را اگر مقایسه کنیم به قداست، ارزش و حقانیت انقلاب اسلامی بیشتر امیدوار شده و به شیطنت، پلیدی و باطل بودن دشمنان خود نیز بیشتر پی می‌بریم.

دست‌هایی که برای حذف چادر از جامعه در کارند
وی در ادامه بخشی از شهدای انقلاب اسلامی را شهیدان راه عفاف و حجاب خواند و افزود: همانطور که ما شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهیدان امر به معروف و نهی از منکر داریم، شهیدان حجاب و عفاف هم هستند که باید آن‌ها به یاد آورد و از آن‌ها نام برد تا بدانند ما برای حجاب و عفاف هزینه کردیم.

خطیب جمعه نکا بر توجه ویژه به چادر به عنوان حجاب برتر تأکید کرد و آن را وظیفه همگانی دانست و متذکر شد: الآن جلوی مدارس دبیرستان و راهنمایی دخترانه ببینید چند نفر با چادر هستند، چرا اینجوری شده، چرا دختران دانش‌آموز بدون چادر هستند.

این مسئول با انتقاد از عدم اعتقاد به چادر برای فرزندان در خانواده‌های مذهبی، اضافه کرد: خانواده را می‌شناسیم که معتقد و پایبند و اهل چادر است، اما دختران خود را چرا بی‌چادر به مدرسه می‌فرستند، چه دستی در کار است نمی‌دانم.

وی گفت: برنامه‌هایی در آموزش و پرورش برای لباس فرم دانش‌آموزان وجود دارد که باید چادر هم در آن گنجانده شود که الزام آن باید براساس اعتقاد خانواده‌ها باشد نباید این یادگار حضرت فاطمه زهرا(س) از روی ناموس شما برداشته شود.

محمدی لائینی با هشدار نسبت به خلع حجاب و خلع چادر فرزندان و نسل‌های آینده، اظهار کرد: اگر اینطور ادامه پیدا کند این‌هایی که بی‌چادر به مدرسه و دانشگاه می‌روند، این افراد و فرزندان آن‌ها دیگر چادری نمی‌شوند بنابراین ۱۰ تا ۲۰ سال دیگر خبری از چادر نخواهد بود و این یعنی ما داریم خودمان را خلع حجاب و خلع چادر می‌کنیم.

مقابله با بی‌فرهنگی مالیاتی
وی همچنین به موضوع مصرف بهینه انرژی نیز پرداخت و با اشاره به آبگیری سد گلورد در روزهای اخیر، افزود: این روند توسعه سدسازی و مهار آبها بسیار قدم‌های مناسب، خوب و قابل تقدیر است اما در عین حال دلیل بر این نمی‌شود که ما اصل صرفه‌جویی را فراموش کنیم.

امام جمعه نکا تصریج کرد: بر اساس شرایط گرمای فزاینده هوا و محدودیت منابع آب و انرژی برق، مسئولان توصیه‌های مکرر دارند که صرفه‌جویی کنیم درغیر اینصورت خاموشی‌های نوبتی باید اعمال شود که به دستگاه‌ها فشار می‌آید بنابراین در مصرف انرژی حتماً صرفه‌جویی شود.

این مسئول با اشاره به آغاز هفته مالیات، فرار مالیاتی را بی‌فرهنگی توصیف و اضافه کرد: همه باید در مقابل خدمات دولت مالیات بپردازند چراکه فرهنگ مالیات خودش یک مسئله است و باید این فرهنگ در میان ما تقویت شود.

وی در پایان با بیان اهمیت رعایت عدالت مالیاتی از سوی دولت، گفت: دولت در اخذ مالیات باید عدالت مالیاتی را رعایت کند نه اینکه از یک عده‌ای کمتر و از عده‌ای دیگر بیشتر مالیات بگیرد یا یک عده‌ای که ضعیف‌تر هستند بیشتر بپردازند و دیگران که قویتر هستند بتوانند از آن فرار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا