مردم باید با دقت بیشتر به غرب شناسی و استکبار شناسی توجه کنند

سید مهدی امیری ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه نور با سفارش به تقوای الهی اظهارکرد: باید نسبت به آموزه‌های الهی عالم و آگاه باشیم و به آن عمل کنیم و هر کس در دنیا با تقواتر باشد در روز قیامت بهره بیشتری می‌برد.

وی گفت: بهترین سبک زندگی، تعالیم اولیای خدا است که برگرفته از اصول دینی برای هدایت انسان‌ها می‌باشد.

امام جمعه نور با اشاره به زندگی واقعی در آخرت خاطرنشان کرد: دنیا و آخرت به هم وابسته هستند و مواظبت حیات دنیا و آخرت ضروری است و باید آن را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم زیرا دنیا پلی برای رسیدن به رستگاری آخرت است.

خطیب جمعه نور تصریح کرد: الگوی مصرف باید متعادل باشد و تأمین مسکن، خوراک و پوشاک از نیازهای ضروری است اما تجملات اسراف و تبذیر است.

امیری ارجمند افزود: صاحب دنیا خداست و کسانی که در دنیا حقایق، خدا، اولیای الهی و گناهان را نمی‌بینند در دنیا و آخرت کور هستند و سبک زندگی باید بر دستورات خدا و پیامبر خدا باشد که مال حلال یکی از مهمترین این دستورات است.

وی گفت: مسئولان باید به اشتغال، درآمد و کسب و کار مردم توجه کنند تا مردم برای نیازهای ضروری دچار مشکلات نشوند اما برخی مسئولان به وظایف شرعی و قانونی خود توجه ندارند و درست به آن عمل نمی‌کنند.

امام جمعه نور یکی از اقدامات شاه پهلوی را کشف حجاب و دوری از دین نام برد و افزود: رضا شاه دین و حجاب را مانع تمدن می‌دانست که به برکت انقلاب اسلامی حجاب نهادینه شد و امر به معروف ونهی از منکر نیز همانند نماز یکی از واجبات است که باید با احترام و تذکر لسانی و راهنمایی آن را انجام دهیم.

خطیب جمعه نور با اشاره به دیدار مسئولان قوه قضایه با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب به ضرورت اجرا و حمایت از امر به معروف و نهی از منکر که اصل هشتم قانون اساسی است، تأکید کردند.

امیری ارجمند با اشاره به اجلاسیه و همایش منافقان در پاریس و گستاخی فرانسه تصریح کرد: در این اجلاسیه سر کرده منافقان از اقدامات فتنه ۸۸ ابراز خرسندی کرد و مناظرات انتخابات ۹۶ را نتیجه بخش دانست که ضروری بود دستگاه دیپلماسی واکنش سریع و فعالانه از خود در این راستا نشان دهند.

وی حضور هیئت‌های اقتصادی در پسا برجام را برای قرارداد اقتصادی تقریباً بی نتیجه دانست زیرا آن‌ها از تحریم‌ها هراس دارند.

امام جمعه نور با قدردانی حمله موشکی ایران به داعش گفت: باید از نیروهای امنیتی نظام، سپاه و دیگر نیروهای مسلح نظام حمایت و قدردانی کرد که به موقع پاسخ مناسب به دشمن می‌دهند.

خطیب جمعه نور با اشاره به تحریم قطر اظهارکرد: عربستان و آمریکا وهم پیمانانشان تا زمانی که قطر نیات آن‌ها را اجرا می‌کرد از او حمایت می‌کردند اما اکنون که از آن‌ها فاصله گرفته قطر را تروریست می‌دانند و آن را تحریم کردند.

امیری ارجمند گفت: دشمنان تلاش دارند تا اسلام را حذف کنند و مردم باید با دقت بیشتر به غرب شناسی و استکبار شناسی توجه کنند.

وی گفت: ما از خارجی‌ها انتظار نداریم اما از داخلی‌ها انتظار داریم آب به آسیاب دشمن نریزند و در برخی از سخنان و اقدامات با دشمن همراهی نکنند زیرا این کار به اقتدار کشور لطمه می‌زند ودستور آتش به اختیار به دلیل سهل‌انگاری برخی دستگاه‌ها و نهادها صادر شده است.

امام جمعه نور در پایان با اشاره به تملک ۴۰۰ متر از اراضی باقیمانده از کمربندی نور –رویان که سال‌ها به معضل تبدیل شد، افزود: از نوری‌هایی که در پایتخت نفوذ دارند انتظار داریم برای تسریع این معضل از طریق وزارت راه و شهرسازی کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا