متولیان فرهنگ حجاب و عفاف در این زمینه کم‌کاری کردند

سیدجلیل مرتضوی در خطبه نماز جمعه این هفته آمل با اشاره به اینکه در هفته فرهنگ مالیاتی قرار داریم، گفت: در کشور ما سومین درآمد دولت از مالیات اما در کشورهای اروپایی و کشورهای توسعه یافته نخستین درآمد دولت مالیات است.

وی با بیان اینکه در ایران درآمد  نفتی در جایگاه نخست و دخانیاتی که مردم دود می‌کنند هوا دومین و مالیات سومین منبع درآمدی دولت است، اظهار کرد: ما باتوجه به حُسن‌هایی که پرداخت مالیات دارد هنوز نتوانستیم فرهنگ مالیات را در کشور اجرا کنیم، هرچند قانون هم نقص‌هایی دارد اما باید بدانیم این مالیات مستقیم باعث کمک به مردم و ایجاد کار و اشتغال می‌شود.

امام جمعه آمل با اشاره به هفته دهیاران و برگزاری جلسه‌ای در فرمانداری آمل با حضور مسئولان شهری و دهیاران، تصریح کرد: بیشترین درآمد روستاییان از همین مالیاتی که گردانندگان صنعت، تجارت و تولید می‌پردازند است و اگر خوب آن را مدیریت کنیم و فرهنگ سازی شود، مالیات در زندگی مردم به روز نقش آفرینی کنند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

 حجت الاسلام مرتضوی با عنوان اینکه متاسفانه کسانی که باید مالیات دهند، فرار مالیاتی می‌کنند، ادامه داد: در برخی از کشورهای اروپایی اگر تجارتی انجام شود شاید نصف در نصف درآمد این تجارت را مالیات پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه اگر بستر کار و تجارت را فراهم و مالیات را فرهنگ سازی کنیم در تولید، اشتغال و در زندگی روزمره مردم اثر آن مشهود می‌شود، خاطرنشان کرد: باتوجه به موارد مطرح شده و اهمیت این موضوع فرهنگ سازی پرداخت مالیات را باید در دستور کار خود قرار دهیم.

امام جمعه آمل با اشاره به موضوع مهم کودتای نافرجام آمریکا در سال ۱۳۵۹ هجری شمسی، بیان کرد: آمریکا از روز ازل با ما دشمنی داشت و دارد، حضرت امام خمینی(ره) فرمود که باید این دشمن سرسخت را بشناسید؛ ۲۸ مردادها و ۱۸ تیر ها را فراموش نمی‌کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه تعرض‌هایی که بر علیه ما شد را فراموش نمیکنیم، ادامه داد: باید همه بدانید که  دوستی با آمریکا آرامش و امنیت نمی‌آورد، مردم این را بدانید اگر خودمان را باور کنیم، بر روی پای خود بایستیم، گوش به فرمان ولی زمان خود باشیم و به جوانان اعتقاد داشته باشیم شک نکنید همه چیز برای ما فراهم می‌شود.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش کاری، تصریح کرد: از دست‌اندرکاران ورزش می‌خواهیم که فرهنگ پهلوانی را میان ورزشکاران ترویج دهند، این فرهنگ در فرهنگ ما ایرانی‌ها و مسلمانان نقش آفرینی می‌کند.

وی با بیان اینکه روز قیام مردم ایران در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ مصادف با روز حجاب و عفاف است، ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور خواهران بسیجی برگزار شد عرض کردم برای عفت و پاکدامنی نمی‌توان قیمت گذاشت.

خطیب جمعه آمل با بیان اینکه پیرو فرمایش امیرالمومنان علی(ع) و بزرگان دین بزرگترین سرمایه آدمی و زیباترین عمل‌ها عفت و پاکدامنی است خاطرنشان کرد: عفت و پاکدامنی را به هیچ قیمتی نمی‌توان به دست آورد، پس باید مراقب باشیم چرا که با داشتن این گران‌بهاترین و ارزشمندترین نگاه انسانی همه خوبی‌ها به سراغ انسان می‌آید.

این مسئول با ابراز نگرانی از وضعیت حجاب جامعه تصریح کرد: آنجایی که رضاخان فکر می‌کرد با کشف حجاب می‌تواند به اروپا برسد و جامعه را دگرگون کند مردم جلو وی ایستادند و جان دادند اما چه شده امروز دختران و زنان ما اینگونه کم توجه به حجاب هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها بر این باورند که بی‌حجاب‌ها دین ندارند، این را کاملا اشتباه عنوان کرد و یادآور شد: شما ببینید در شب‌های قدر چه کسانی گریه می‌کنند؟ در همین امام‌زاده ابراهیم(ع)، مساجد و تکایای همین‌ها بودند که در درگاه الهی راز و نیاز می‌کردند پس ما نتوانستیم فرهنگ عفاف و فرهنگ دین را در بین مردم جا بیاندازیم.

حجت الاسلام مرتضوی به کم کاری متصدیان فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و گفت: من آخوند عمامه به سر و شما مسئول فرهنگی و نهاد انقلابی همه باید کار کارشناسی انجام دهیم تا ببینیم کجای کار گره دارد که رضاخان می‌خواهد کشف حجاب کند برای مقابله با آن جان می‌دهند اما امروز وضعیت حجاب اینگونه شد.

وی به افتخار آفرینی سپاه اسلام در پرتاب موشک به قلب داعش اشاره کرد و افزود: حضرت آقا در شب‌های قدر از شلیک موشک نقطه زن به قلب داعشی‌ها به‌عنوان یک عبادت یاد می‌کند و به پاسداران و سپاه فرمودند که این حرکت شما یک حرکت انقلابی و عبادت بود.

امام جمعه آمل خطاب به مردم و جوانان با عنوان اینکه ما باید قدر سبزپوشان مالک اشتر زمان را بدانیم، متذکر شد: این عزیزان با تمام وجود در خدمت شما و ما هستند و امروز که در عراق، موصل آزاد شد با نگاه کارشناسی فرماندهان عالی رتبه همین سپاه و بسیج بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا