جریمه «حمل نامناسب بار» در کلانشهرها چقدر؟

هر از چند گاهی در صفحه حوادث خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و روزنامه‌ها، با خبری مرتبط با حادثه‌آفرینی خودروهای حامل تیرآهن یا ورق‌های آهنی مواجه می‌شویم؛ حوادثی که منجر به خسارت به وسایل نقلیه، ساختمان‌ها و حتی انسان‌ها می‌شود.

همه این حوادث در یک کلید واژه شریک هستند «حمل نامناسب بار»

مفهوم و تصویر این کلید واژه را به وفور در معابر شهری شاهدیم؛ همان مواقعی که از تعجب حمل بارهای نامتعارف توسط  موتورسیکلت یا خودروهای شخصی دهانمان باز می‌ماند در واقع حمل نامناسب بار را شاهدیم که می‌تواند به حادثه‌ای بینجامد.

حوادث مرتبط با این قضیه همیشه توسط وسایط نقلیه غیرمجاز به وقوع نمی‌پیوندد بلکه در خیلی از موارد شاهدیم که خودروهای مجاز حمل بار نیز به علت عدم رعایت نکات ایمنی یا ناتوانی راننده در کنترل آن حادثه می‌آفرینند؛ حتی در مواردی شاهدیم که حمل بار بیش از حد توسط این دسته از خودروهای باری نیز خبرساز می‌شود.

حال سؤال پیش می‌آید که به راستی وسیله مناسب برای حمل و نقل اجسام کدام است و در این راستا چه مرجعی این تخلفات را دیده و با آن برخورد می‌کند؟

پلیس راهنمایی و رانندگی اولین پاسخی است که در جواب به سوال بالا در ذهن افراد نقش می‌بندد.

در قانون و بر اساس آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی آمده که پلیس با حاملان اجسامی نظیر تیرآهن و ورق‌های فلزی که بدون رعایت شرایط ایمنی و مقررات مربوط اقدام کنند برخورد کرده و متخلفان را اعمال قانون خواهد کرد.

این اعمال قانون بر اساس کد جریمه ۲۰۲۴ اجرا خواهد شد؛ بدین صورت که رانندگان متخلف در کلانشهرها ۷۵ هزار تومان،‌ در شهرها ۶۰ هزار تومان و در روستاها ۴۵ هزار تومان جریمه خواهند شد؛ البته با این امید که حداقل با اعمال جریمه‌ها، این دسته از تخلفات حادثه‌ساز کمتر شده و جان،‌ مال و ایمنی انسان‌ها بیش از پیش محترم شمرده و حفظ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا