گزارش فصلنامه AFC از پرسپولیس

شماره جدید فصلنامه کنفدارسیون فوتبال آسیا (AFC) منتشر شد. در بخشی از شماره جدید فصلنامه AFC به ۸ تیم صعود کرده به مرحله یک‌چهارم نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا اشاره شده است.

در شماره جدید این فصلنامه نوشته شده است: پرسپولیس برای اولین بار در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می‌کند، اما این تیم مستعد از ایران نباید دست‌کم گرفته شود.

پرسپولیس در چهار دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا سه بار به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها راه‌ یافته که این نشان از ثبات این تیم دارد، اما این تیم تهرانی پیش از این دوره که لخویا را در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه یک بر صفر شکست داد و به جمع هشت تیم برتر راه یافت، موفق نشده بود از مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند.

سرخپوشان ایرانی از گروه سخت و فریبنده D در حالی به مرحله حذفی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کردند که صعودشان به این دور از رقابت‌ها کاملاً بسته به پیروزی ۴ بر ۲ این تیم برابر الوحده و برتری ۴ بر ۳ الهلال در بازی همزمان برابر الریان داشت.

پرسپولیس که اوایل سال جاری میلادی به قهرمانی لیگ برتر ایران رسید، چندین بازیکن کلیدی تیم ملی ایران را در اختیار دارد که از آن جمله می‌توان به ستاره این تیم یعنی مهدی طارمی، وحید امیری هافبک این تیم، سیدجلال حسینی در پست دفاع و علیرضا بیرانوند دروازه‌بان این تیم اشاره کرد.

سرمربی این تیم برانکو ایوانکوویچ که از سال ۲۰۱۵ هدایت تیم فوتبال پرسپولیس را بر عهده دارد، پیش از این سابقه سرمربیگری در اروپا و آسیا را دارد. در سال ۲۰۰۲ این سرمربی کروات، تیم زیر ۲۳ سال آسیا را به قهرمانی بازی‌های آسیایی رساند و پس از آن در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ با تیم ملی ایران به عنوان سومی رسید و در ادامه هم با این تیم جواز حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان را کسب کرد.

در این فصلنامه همچنین به موفقیت تیم ملی ایران برای رسیدن به مرحله پایانی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اشاره شده است و اظهارات مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش پس از پیروزی ۲ بر صفر ایران برابر ازبکستان که صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۸ را قطعی کرد، منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا