جواب مبهم دبیرکل سازمان اینترپل درباره یک سوال مهم

یورگن اشتاک در حاشیه جلسه روسای اینترپل در تهران که به منظور بررسی راهکارهای مقابله با تروریست برگزار شده بود در خصوص چرایی حذف اعلان قرمز برخی مجرمان بین‌المللی و تروریست‌ها توسط سازمان مرکزی اینترپل و چرایی حذف نام سرکردگان گروه تروریستی منافقین از اعلان قرمز این سازمان با بی‌پاسخ گذاشتن این سوال اظهار داشت: ما در سازمان و بین کشورهای عضو اینترپل مکانیسمی برای صدور اعلان قرمز برای مجرمان و تروریست‌ها داریم و در حال حاضر با درخواست کشورهای عضو هزاران اعلان قرمز را صادر کردیم.

دبیرکل سازمان اینترپل اضافه کرد: همه درخواست‌های گزارش‌ شده به این سازمان در فرایندی حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا این اطمینان حاصل شود که درخواست‌های صادر شده مطابقت با قوانین بین‌المللی دارد و این مکانیسم و ابزار به شدت موفق بوده است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع تروریست و تهدیدات گروه‌های تروریستی گفت: امروز جامعه جهانی با مشکل بزرگ تروریست و اعمال مجرمانه در فضای مجازی مواجه است و هیچ کشور و هیچ منطقه‌ای قادر نیست به تنهایی با این مشکلات مبارزه کند.

اشتاک ادامه داد: مهم آن است که قانون ائتلاف پلیس بین‌المللی اجرایی شده و مجرمان و افراد تحت تعقیب پلیس در هر نقطه از دنیا دستگیر شوند و از این رو می‌بایست به کشورهای عضو این سازمان در جهت ارتقای ظرفیت‌های آنها کمک کرد.

وی اینترپل را سکویی جهانی دانست که ۱۹۸ کشور دنیا را با همدیگر مرتبط می‌کند.

دبیرکل سازمان اینترپل  در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی عدم دستگیری برخی مجرمان بین‌المللی که به خواست ایران تحت تعقیب قرار گرفته‌اند از جمله خاوری، گفت: من قادر به دستور پیگیری فرد خاصی نیستم ولی ما از پیگیری و تحت تعقیب قرار دادن کلاهبرداران بین‌المللی حمایت می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا