یک نماینده: برخی ارکان دولت در قاچاق دست دارند

بلاغ،
حجت‌الاسلام حسن نوروزي نماينده مردم رباط‌كريم در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس، با تأكيد بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز به كشور گفت: مبناي اشتغال و توليد اقتصاد مقاومتي است و پايه و اساس اقتصاد مقاومتي نيز اقتصاد درون‌زاست و در همين راستا نظام بانكي ما بايد نظامي مستقل و غيرمتزلزل باشد.

وي افزود: متأسفانه برخي از افراد با بهره از تجارب قبلي كاري خود در بحث قاچاق كالا و ارز به كشور سود برده و فعاليت‌هايي را در اين راستا دارند. به عنوان مثال كساني كه در حوزه بانكي يا امور دارايي يا ساير وزارتخانه‌ها پيش از اين مشغول بوده يا بازخريد شده‌اند بعضاً مشاهده مي‌شود كه تجارب خود را در اين راستا به كار مي‌گيرند.

سخنگوي كميسيون قضايي مجلس اظهار داشت: متأسفانه افراد با انگيزه‌اي براي امر مبارزه با قاچاق كالا و ارز انتخاب نمي‌شوند و از سوي ديگر برخي از اركان دولتي نيز به طور مستقيم و غيرمستقيم در بحث قاچاق كالا به كشور دست دارند.

نوروزي خاطرنشان كرد: به عنوان نمونه وقتي دختر وزير در كار قاچاق كالا دست دارد يا شخص وزير شركت و كارخانه دارد، اين افراد نمي‌توانند دل در گرو منافع ملت و نظام داشته باشند و از منافع مردم به طور كامل صيانت كنند.

وي در پايان گفت: استفاده از رانت براي برخي از افراد و وجود ارتباطات خاص در اين راستا باعث مي‌شود تا قاچاق كالا و ارز به كشور شكل گيرد و بايد مسئولان گره از مشکلات مردم گشوده و منافع آنها را پیگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا