این بار کی‌روش مقابل برانکو برنده است!

برنامه‌های یک سال آینده فوتبال ایران مشخص شده و بر کسی پوشیده نیست سال مهمی برای فوتبال کشورمان خواهد بود. مهم‌ترین برنامه‌ها قطعاً مربوط به تیم ملی است که می‌خواهد خودش را برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آماده کند. جایی که همه امید زیادی دارند تیم ملی برای اولین بار از گروهش در رقابت‌های جام جهانی صعود کند. این موضوعی است که کارلوس کی‌روش به فوتبال دوستان ایرانی هم گفته و همه می‌خواهند دست به دست هم بدهند تا به نوعی این مهم محقق شود.

ماجرا از این قرار است که سال گذشته به دلیل تداخل برنامه‌های تیم ملی و برنامه‌های آماده‌سازی پرسپولیس که خارج از روزهای فیفا بود، چالشی جدی بین برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش ایجاد شد. مشاجره‌های لفظی دو مربی بزرگی که فوتبال ایران را به حاشیه برد و حتی رسانه‌های خارجی نیز بارها به موضوع مشاجره سرمربی کروات پرسپولیس و سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران پرداختند. این تداخل برنامه‌ها در فصل جدید فوتبال ایران هم رخ خواهد داد و این تلاقی با برنامه‌های بسیار مهم‌تری نسبت به سال گذشته همراه شده است. پرسپولیس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و تیم ملی هم خودش را برای جام جهانی آماده می‌کند، با این تفاوت که برنامه‌های مهم تیم ملی این بار فقط در روزهای فیفا تنظیم شده  و نمی‌تواند اعتراضی از سوی مربیان به همراه داشته باشد.

شاید مهم‌ترین تلاقی برنامه‌های تیم ملی و پرسپولیس که برانکو و کی‌روش را کمی با چالش مواجه کند، در مهرماه رقم بخورد. در صورتی که پرسپولیس بر الاهلی عربستان غلبه کند و راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود، باید دو بازی رفت و برگشت مقابل برنده دیدار الهلال عربستان – العین امارات برگزار کند. دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا سوم یا چهارم مهرماه و دیدار برگشت ۲۴ یا ۲۵ مهرماه برگزار می‌شود. این در حالی است که در این بازه زمانی تیم ملی اردو و دیدار دوستانه بسیار مهمی برگزار خواهد کرد. بر اساس هماهنگی‌های انجام شده تیم ملی ۱۸ مهرماه در دیداری دوستانه به مصاف روسیه می‌رود و اردوی تیم ملی در این بازه زمانی نیز از پنجم مهرماه آغاز خواهد شد. یعنی شاگردان کی‌روش می‌توانند در این تاریخ یک بازی دوستانه دیگر هم برگزار کنند و به احتمال فراوان این اتفاق رخ خواهد داد.

این اتفاقات در شرایطی رقم خواهد خورد که بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس در صورت حضور این تیم در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پس از انجام بازی رفت باید به اردوی تیم ملی بروند و اردویی سنگین و دو بازی دوستانه را پشت سر بگذارند. پس از انجام بازی دوستانه با روسیه در تاریخ ۱۸ مهرماه، در خوشبینانه‌ترین حالت بازیکنان تیم ملی ۱۹ مهرماه به ایران باز می‌گردند و در این صورت برانکو ۵ یا ۶ روز فرصت ریکاوری و آماده کردن بازیکنانش را برای بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت. ضمن اینکه باید یک مسئله دیگر را نیز در نظر گرفت و آن هم برنامه‌های لیگ برتر است. طبق برنامه سازمان لیگ، هفته هشتم لیگ برتر ۴، ۵ و ۶ مهرماه برگزار می‌شود که در صورت صعود پرسپولیس،  بازی این هفته این تیم مقابل صنعت نفت آبادان عقب می‌افتد. هفته نهم نیز ۲۰ و ۲۱ مهرماه برگزار می‌شود که یعنی برانکو باید با فشردگی بالایی بازیکنانش را دو روز پس از بازی دوستانه تیم ملی با روسیه آماده دیدار هفته نهم مقابل استقلال خوزستان در اهواز کند و سه روز بعد به مصاف العین یا الهلال برود.

همه اینها احتمالاتی است که در صورت صعود پرسپولیس به نیمه نهایی رقم خواهد خود و این بار برانکو به صورت قانونی هم نمی‌تواند با کی‌روش چالش کند یا بازیکنانش را به تیم ملی ندهد چرا که اردوی تیم ملی در روزهای فیفا برگزار می‌شود و قطعاً کی‌روش تمام بازیکنانش را برای برگزاری اردویی مهم و برگزاری دیدار دوستانه می‌خواهد. با توجه به اینکه سازمان لیگ هم برنامه‌ریزی کرده تا به خاطر جام جهانی لیگ را در تاریخ معینی به اتمام برساند، شاید کمتر بتواند در این زمینه همکاری کند، اما آنچه مسلم است، در صورت صعود پرسپولیس به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا احتمال تغییر برنامه بازی‌های این تیم در هفته هشتم و نهم بسیار زیاد است. پرسپولیس در هفته دهم نیز که تاریخ برگزاری بازی‌های این هفته ۲۷ و ۲۸ مهرماه است، دربی را پیش‌رو دارد. سازمان لیگ پیش از این اعلام کرده در صورت صعود پرسپولیس به نیمه نهایی برنامه بازی‌های این هفته نیز تغییر خواهد کرد و به تاریخ چهارم و پنجم آبان‌ماه منتقل می‌شود. در برنامه سازمان لیگ این تاریخ هم برای انجام دور دوم بازی‌های جام حذفی در نظر گرفته شده که شاید در این خصوص جابه‌جایی صورت بگیرد و بازی‌های جام حذفی به تاریخ ۲۷ و ۲۸ مهرماه منتقل شود. در نهایت باید دید سازمان لیگ در صورت وقوع چنین حالتی چه تصمیمی خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا