فرمانده دریابانی مازندران:

مشارکت مردمی مهمترین عامل موفقیت در طرح دریا است/ لزوم همکاری مدیران طرح با دریابانان برای ایجاد امنیت در دریا

بصیر، سردار هوشنگ حسینی فرمانده دریابانی استان مازندران، در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به  طرح های دریا اظهار کرد: شهروندان مهمترين رکن يک جامعه هستند و زماني که مردم يک جامعه به خصوص در مرزها احساس امنيت و آرامش کنند کشور در سايه آن امنيت و آرامش مي‌تواند به رشد و پيشرفت در تمام زمينه‌ها برسد.

وی با تاكيد بر تعامل دریابانی و سایر ارگان‌های امنیتی در استان خاطرنشان کرد: ارتباط و همكاري و برگزاري نشست‌هاي تعاملي مي‌تواند با برقراري تبادل اطلاعات و عملياتي مطلوب، عملکرد یگان‌ها را در زمينه‌هاي مختلف در سطح بالاتري قرار دهد.

فرمانده دریابانی مازندران تصریح کرد: تجربه نشان داده است که نظم و امنيت در جامعه بدون مشارکت عمومي برقرار نخواهد شد و هر چه افكار عمومي در جامعه هوشيارتر باشد به همان ميزان جرائم و آسيب‌ها كاهش و مجرمان در رسيدن به اهداف شوم خود ناكام خواهند ماند.

حسینی در ادامه با تأکيد بر رضايت بخش بودن وضعيت تعاملی یگانهای این فرماندهی برای اجرای ماموریت طرح‌های دریا گفت: شناسايي بسترهاي جرم‌خيز و کاهش جرائم در سطح منطقه، مستلزم ادامه روند اين چنين تعاملاتي است.

وی، اجراي موفق ماموريت‌هاي دریابانی از جمله طرح دریا در سطح كلان را مستلزم رعایت چهار اصل ایمان، انضباط، اقتدار و آگاهی دانست و تاکید کرد: تحقق اين امر، استقرار امنيت پايدار، كسب رضايتمندي مرزنشینان و ارتقا احساس آرامش و آسايش آن‌ها را به دنبال خواهد داشت.

فرماندهی دریابانی مازندران اظهار کرد: مشارکت مردمي از عوامل مهم و تاثيرگذار بر موفقيت اجراي طرح دریا است و این طرح براي اين که با موفقيت بيشتري اجرا شود، نيازمند مشارکت همه شهروندان و دستگاه‌هاي اجرايي استان است.

حسینی با بيان اينکه هدايت و نظارت بر اجراي طرح‌ها در دریا بر عهده دریابانی استان است خاطرنشان کرد: لازم است که مديران طرح‌ها همکاري مناسب را با دریابانان در راستاي برقراري قانون و ایجاد نظم و امنيت داشته باشند.

وی در پايان، یکی از اهداف اجرای طرح دريا را آمادگي براي مديريت و نظارت بر سواحل دريا براي گردشگران برشمرد و افزود: برخورد و رفتار مناسب با مردم موجب توسعه و رونق گردشگري مي‌شود و کارکنان دریابانی بايد در زمان حضور گردشگران در سواحل و تفرجگاه‌ها از شرايط پايدار امنيت و آرامش در سواحل دريا پاسداري و حفاظت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا